Saturday, December 2, 2017

Revival : His Word remains

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang meneguhkan janji-Nya kepada kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : His Word remains

Luke 21:33 (NKJV)  Heaven and earth will pass away, but My words will by no means pass away.

Lukas 21:33 (TB)  Langit dan bumi akan berlalu, tetapi perkataan-Ku tidak akan berlalu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #336. Tahukah anda bahawa Firman Tuhan mengenai hidup anda tidak akan berlalu atau berubah? Apa yang Tuhan telah nyatakan kepada anda, itu pasti akan terjadi. Welcome into the second day of December 2017. We have 29 days to go before the end of the year. Have you experienced the promises of God in your life this year?

☕ 🍞 Tuhan menyatakan kepada Abraham bahawa Sara akan mengandung. Sara will be the person to give birth the promises of God. Isaac was the promises of God for Abraham and Sara. Mari kita sama-sama belajar daripada Abraham dan Sarah.

1. Are we Pregnant with the promises of God?
👉 Kejadian 17:16 (TB)  Aku akan memberkatinya, dan dari padanya juga Aku akan memberikan kepadamu seorang anak laki-laki, bahkan Aku akan memberkatinya, sehingga ia menjadi ibu bangsa-bangsa; raja-raja bangsa-bangsa akan lahir dari padanya."

👉 No longer barren. Saya sedang mengandung janji-janji Tuhan. Saya tidak lagi mandul. Tunggu masa saja untuk melihat janji-Nya menjadi nyata di dalam hidup kita.

Kejadian 11:30 (TB)  Sarai itu mandul, tidak mempunyai anak.

👉 Bukan hanya hamil dengan janji-Nya tetapi juga berkat-Nya, mujizat-Nya, kuasa-Nya, kehidupan-Nya. Tuhan memberkati apa yang Dia janjikan. Setiap orang yang menerima janji-Nya dan melaksanakannya adalah tanah yang subur tidak lagi mandul. Abraham taat dan setia kepada firman yang telah disampaikan kepadanya.

2. Son of Covenant
👉 Kejadian 17:21 (TB)  Tetapi perjanjian-Ku akan Kuadakan dengan Ishak, yang akan dilahirkan Sara bagimu tahun yang akan datang pada waktu seperti ini juga.

👉 Lahirnya janji Tuhan adalah melalui Sara. God uses a person to give birth the promises of God. Are you that one person who will give birth the promises of God? To each one of us, God has sealed His promises. He made a covenant with us and what He has promised, IT WILL SURELY COME TO PAST! Ishak adalah "perkara" yang Tuhan janjikan kepada Abraham dan Sarah. Perjanjian Tuhan terlaksana dan dilaksanakan melalui kelahiran Ishak. Isaac was born of the promises of God. Ishmael was born of flesh.

3. It takes time to See His promises come to past
👉 Never run ahead of God's timing.

Kejadian 16:2 (TB)  Berkatalah Sarai kepada Abram: "Engkau tahu, TUHAN tidak memberi aku melahirkan anak. Karena itu baiklah hampiri hambaku itu; mungkin oleh dialah aku dapat memperoleh seorang anak." Dan Abram mendengarkan perkataan Sarai.

👉 Never take shortcuts. Di Mesopotamia biasanya seorang isteri yang mandul membiarkan pelayannya melahirkan anak. Anak-anak itu dianggap sebagai anak sang isteri. Sarah mencari Hagar supaya dia dapat melahirkan anak bagi Sarah namun itu bukanlah rencana Tuhan yang sebenarnya bagi Abraham dan Sarah. Ia tetap akan terjadi indah pada waktunya. Melahirkan yang dijanjikan mengikut masa Tuhan.

Kejadian 18:10 (TB)  Dan firman-Nya: "Sesungguhnya Aku akan kembali tahun depan mendapatkan engkau, pada waktu itulah Sara, isterimu, akan mempunyai seorang anak laki-laki." Dan Sara mendengarkan pada pintu kemah yang di belakang-Nya.

👉 Jangan meragui janji-Nya. It takes faith and obedience see the promises of God becoming alive in us. Janji Tuhan adalah ya dan amen. Perkataan yang keluar daripada mulut Tuhan tidak akan kembali kepada-Nya dengan sia-sia tetapi akan melaksanakan tujuannya ia telah diutus.

Tuhan tidak pernah menipu. Janji-Nya tidak pernah awal atau lambat. Janji Tuhan yang menghidupkan kita. Taat dan setia kepada Firman-Nya. Percayalah sungguh-sungguh kepada-Nya. Janji-Nya dan Firman-Nya mengenai hidup anda tidak akan berlalu begitu saja tetapi akan melaksanakan tujuannya ia telah diutus ke dalam hidup kita. Adakah anda masih berpegang kepada janji-Nya? Adakah anda masih ingat janji-Nya kepada anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: