Tuesday, December 12, 2017

Revival : Greater things

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memperlihatkan hal-hal yang luarbiasa dalam hidup kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Greater things.

John 1:50 (NKJV)  Jesus answered and said to him, "Because I said to you, 'I saw you under the fig tree,' do you believe? You will see greater things than these."

Yohanes 1:50 (TB)  Yesus menjawab, kata-Nya: "Karena Aku berkata kepadamu: Aku melihat engkau di bawah pohon ara, maka engkau percaya? Engkau akan melihat hal-hal yang lebih besar dari pada itu."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #346. Tahukah anda bahawa Tuhan memilih anda untuk memperlihatkan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa? Natanael heran pada waktu Tuhan Yesus berkata bahwa Dia telah melihat dia di bawah pohon arah, tetapi Tuhan berjanji bahwa dia akan melihat "hal-hal yang lebih besar dari pada itu". Tuhan tidak menegur, tetapi Dia membesarkan hati Natanael. Seolah-olah Dia berkata, "Jagalah iman ini yang baru lahir, kembangkanlah imanmu, kerana imanmu itu benar, dan akan tiba harinya, engkau akan melihat sesuatu yang jauh lebih mulia. Siaplah, Natanael!"

☕ 🍞 The faith that you have in Christ Jesus will display the greatness of God in your life and through your life. Tuhan Yesus akan melakukan bagi kita bukan saja lebih dari apa yang kita minta daripada-Nya di dalam doa, tetapi bahkan juga melebihi daripada apa yang dapat kita pikirkan. Greater things are yet to come. Mungkin anda berfikir bahawa anda sudah melihat semuanya tetapi sebenarnya TIDAK. Trust me friends, you haven't seen much of what the Lord has for you!

✝️Greater things
Ini hanya terjadi apabila kita tetap taat dan setia kepada-Nya melakukan kehendak-NYA dan melaksanakan amanat Agung-Nya. Apabila hidup kita berkenan di hadapan Tuhan, apabila kita tidak memberikan diri kita kepada hal-hal keduniawian, apabila iman anda semakin berakar, teguh dan kuat di dalam Tuhan, anda akan pasti melihat kemuliaan-Nya hanya jika anda percaya! We serve a great God and greater things comes only from God when we believe.

Dengan kuasa Tuhan yang bekerja dalam diri kita, Dia dapat melakukan perkara yang jauh lebih banyak daripada yang kita minta atau fikirkan. Tuhan Yesus tahu keberadaan kita. Dia tahu di manakah tahap iman kita. Adakah kita percaya kepada-Nya kerana mukjizat yang telah Dia lakukan ataupun kita benar-benar percaya kepada-Nya? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: