Friday, December 22, 2017

Revival : I am the Bread of life

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kita roti kehidupan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : I am the Bread of life

John 6:35 (NKJV)  And Jesus said to them, "I am the bread of life. He who comes to Me shall never hunger, and he who believes in Me shall never thirst.

Yohanes 6:35 (TB)  Kata Yesus kepada mereka: "Akulah roti hidup; barangsiapa datang kepada-Ku, ia tidak akan lapar lagi, dan barangsiapa percaya kepada-Ku, ia tidak akan haus lagi."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #356. Tahukah anda bahawa hanya ada satu "Roti" yang dapat memberikan kehidupan kepada kita? Yesus menyebut diri-Nya sebagai roti hidup. Dia bukan hanya memiliki hidup di dalam diri-Nya, Dia juga mampu memberikan hidup kepada orang lain. Tetapi roti ini bukan sesuatu yang lahiriah, bukan sesuatu yang terpisah dari diri-Nya. Orang harus datang kepada-Nya untuk memperoleh roti itu, yang ertinya ialah HARUS PERCAYA KEPADA-NYA.

☕ 🍞 Manusia duniawi tidak mungkin mengerti hal-hal rohani. Hanya seseorang yang memiliki Roh Allah yang mampu mengerti kebenaran rohani. Kristus adalah Roti Hidup yang diberikan Allah Bapa. Melalui ketaatan-Nya melaksanakan kehendak Bapa, setiap orang yang percaya kepada-Nya akan mendapatkan hidup kekal dan dibangkitkan pada akhir zaman. Ketika Anda kenyang secara jasmani, makin rindukah Anda dikenyangkan oleh firman dan hadirat-Nya? Di dalam firman ini ada beberapa perkara yang menarik perhatian saya.

✝️"...barangsiapa datang kepada-Ku, ia tidak akan lapar lagi..."
Rasa lapar dan haus yang terus-menerus dirasakan adalah kerana kita tidak datang pada Roti Hidup yang sesungguhnya, Tuhan Yesus Kristus. Sama seperti roti 🍞 biasa dapat memberikan kehidupan biasa, demikian juga ROTI HIDUP memberikan kehidupan kekal. Kelaparan jasmani dipuaskan dengan memakan makanan untuk jasmani. Kelaparan rohani hanya dapat dipuaskan jika kita DATANG kepada Tuhan Yesus, sumber kehidupan kerohanian kita. Kelaparan rohani dipuaskan apabila kita makan "roti" yang diberikan oleh Tuhan Yesus kepada kita iaitu Firman-Nya.

✝️"...barangsiapa percaya kepada-Ku, ia tidak akan haus lagi."
Raja Daud mengatakan bahawa "Seperti rusa yang merindukan sungai yang berair, demikianlah jiwaku merindukan Engkau, ya Allah. Jiwaku haus kepada Allah, kepada Allah yang hidup." Tuhan Yesus berjanji bahwa kehausan itu pasti dipuaskan jika orang percaya kepada Dia. Jika kita merasakan dahaga ataupun haus, kita sudah tahu di manakah kita akan dapatkan air untuk memuaskan kehausan jasmani kita. Lalu kota akan bertindak (bergerak) mencapai sumber air itu dan minum. Jadi, kenapakah saat kerohanian kita haus kita tidak bertindak? Kita biarkan ia haus dan menjadi kering kontang. Hanya Yesus saja yang dapat memuaskan kehausan kerohanian kita. Di samping ini, percaya kepada Yesus juga merupakan tindakan manusia.

Harus ada tindakan atau respon kita untuk datang dan percaya kepada Tuhan Yesus. Tanpa tindakan manusia yang bersangkutan datang kepada Yesus, maka tidak mungkin percaya kepada Yesus timbul. Sudahkah kita datang kepada Tuhan Yesus? Sudahkah kita percaya kepada-Nya? Sudahkah kita mengenali-Nya? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: