Thursday, December 7, 2017

Revival : We are His own

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kita keistimewaan menjadi milik-Nya. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : We are His own

John 1:11 (NKJV)  He came to His own, and His own did not receive Him.

Yohanes 1:11 (TB)  Ia datang kepada milik kepunyaan-Nya, tetapi orang-orang kepunyaan-Nya itu tidak menerima-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #341. Tahukah anda bahawa kita adalah hak milik Tuhan Yesus? We belong to Jesus. He is reason we live. But sadly, His creation does not accept Him. Ia datang kepada milik kepunyaan-Nya, bukan hanya kepada dunia, yang adalah kepunyaan-Nya, melainkan juga kepada umat Israel, yang secara khusus merupakan kepunyaan-Nya di atas umat-umat lain. Dari merekalah Ia datang, di antara merekalah Ia hidup, dan kepada merekalah Ia pertama-tama diutus. Orang-orang Yahudi pada waktu itu merupakan kaum yang rendah dan hina, mahkota mereka telah diambil dari kepala mereka, namun, dengan mengingat kovenan yang sudah dibuat-Nya pada waktu dulu, sejahat dan semelarat apa pun mereka, Kristus tidaklah malu memandang mereka sebagai milik kepunyaan-Nya.

☕ 🍞 Demikianlah kita, Kristus tidak pandang hina akan kita dan Dia tidaklah malu memandang kita sebagai milik kepunyaan-Nya. Yesus Kristus datang tidak bergantung pada respons penolakan atau penerimaan, kerana Dia datang justru untuk menerima manusia dalam rencana penyelamatan Allah. Peristiwa pengutusan Kristus oleh Allah Bapa merupakan penetapan rencana kekal-Nya, yang tidak dapat dibatalkan oleh dunia ciptaan-Nya, yaitu rencana keselamatan di dalam diri anak-Nya yang sedang, akan dan pasti digenapi.   Hanya Kristus yang berhak dan berkuasa mengubah hidup seseorang menjadi seorang anak Allah.

✝️We belong to Jesus
If we say that we belong to Him, then into His hands we must commit our lives. He holds our world in the palm of His and it will never be shaken because He is in control. Dahulunya kita semua berdosa, sekarang kita diberikan keistimewaan dan diangkat menjadi anak Allah. Kita menjadi kepemilikan Tuhan Yesus. Kristus Yesus tidak perlu datang ke dunia ini hanya untuk menyelamatkan manusia jika bumi ini baik-baik saja sejak dari awal lagi. Kerana dosa telah mempengaruhi orang-orang kepunyaan Allah, maka Tuhan Yesus datang untuk menyelamatkan kita dan sekaligus merampas kita kembali daripada kegelapan dan ikatan dosa kepada kehidupan kekal dan terang-Nya yang ajaib.

I belong to Jesus. And if I belong to Him, how can I still be living in sin? Ini bererti kita masih belum sepenuhnya memberikan hidup kita kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita betul-betul mengerti akan kedatangan Yesus ke dunia. Just because He wanted His creations to come back to Him, He came down to bring them back to Him. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: