Friday, December 29, 2017

Revival : The thirsty heart

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan air kehidupan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The thirsty heart

John 7:37 (NKJV)  On the last day, that great day of the feast, Jesus stood and cried out, saying, "If anyone thirsts, let him come to Me and drink.

Yohanes 7:37 (TB)  Dan pada hari terakhir, yaitu pada puncak perayaan itu, Yesus berdiri dan berseru: "Barangsiapa haus, baiklah ia datang kepada-Ku dan minum!

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #363. Tahukah anda bahawa hati yang haus hanya dapat dipuaskan oleh Tuhan Yesus sahaja? Hari ini Tuhan Yesus sedang memberikan undangan ini kepada kita semua yang haus. Betapa indah menerima panggilan Tuhan Yesus, yang mengundang kita secara pribadi. Dia memanggil kita supaya kita menerima kasih dan penghiburan-Nya. Dalam keterikatan kuasa dosa, hidup tanpa arti, kekeringan rohani, Sang Juruselamat menganugerahkan hidup yang mengalirkan sukacita dan damai. Betapa pun kita telah jatuh dan tenggelam dalam dosa, bila kita mau datang kepada-Nya dengan penyesalan tulus, undangan kasih dan pengampunan-Nya tersedia bagi kita.

☕ 🍞 Barangsiapa haus, siapa pun dia, dia diundang untuk datang kepada Kristus, entah dia tinggi atau rendah, kaya atau miskin, muda atau tua, budak atau orang merdeka, orang Yahudi atau orang bukan-Yahudi. Undangan itu juga sangat murah hati: "Barangsiapa haus, baiklah ia datang kepada-Ku dan minum. Barangsiapa ingin mendapatkan kebahagiaan yang sejati dan kekal, baiklah ia berserah kepada-Ku, dan diatur oleh-Ku, dan Aku akan membantunya mendapatkan kebahagiaan itu."

I have never seen or read in any holy book or religious book saying that" there is a living water or I am the way" or so on except the Bible. Jika anda haus anda mencari air. Tetapi jika jiwa anda haus, hanya Tuhan Yesus sahaja yang dapat puaskannya. Datang kepada Kristus bererti percaya kepada-Nya, seperti yang dikatakan oleh Kitab Suci. Ini bererti menerima dan menyambut-Nya sebagaimana Dia ditawarkan kepada kita di dalam Injil. Jadi, sudahkah anda datang kepada Yesus? Sudahkah anda minum daripada-Nya? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: