Saturday, December 16, 2017

Revival : There is a need

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita pergi mencari jiwa-jiwa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : There is a need

John 4:4 (NKJV)  But He needed to go through Samaria.

Yohanes 4:4 (TB)  Ia harus melintasi daerah Samaria.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #350. Tahukah anda bahawa Tuhan ada keperluan di dalam hidup kita untuk menerima Yesus sebagai Tuhan dan Juruselamat kita serta percaya kepada-Nya? There is a need in our lives and Jesus is here to meet the needs. Di sini tertulis bahawa Yesus HARUS melewati daerah Samaria. Ada satu keharusan yang membuatkan Yesus untuk melewati daerah Samaria kerana ada satu keperluan di sana. Kalau lewat Samaria, perjalanan dari Yerusalem ke Galilea mengambil tiga hari. Orang Yahudi yang lain tidak perlu melintasi daerah Samaria kerana mereka dapat turun ke lembah Sungai Yordan, dan belok ke arah utara di situ, sehingga mereka tidak perlu untuk menginjak tanah daerah Samaria. Namun Tuhan Yesus tidak dapat menghindari orang Samaria kerana mereka tidak "tahir". Ia datang untuk menyelamatkan mereka. Dia datang untuk menyelamatkan anda dan saya.

☕ 🍞 Orang-orang Samaria ini adalah orang Yahudi berdarah campuran. Pada waktu suku-suku Israel dikalahkan oleh Asyur, banyak dari mereka "diangkut dari tanahnya ke Asyur ke dalam pembuangan. Demikianlah sampai hari ini. So there's no a pure Jewish blood in and amongst the Samaritan. Begitu juga dengan kita. Apakah iblis menawan kita, lalu kita terjebak di dalam dosa maka tidak ada lagi" kekristenan" yang benar di dalam hidup kita kerana sudah bercampur gaul dengan dosa. Dahulunya kita umat Tuhan tetapi sekarang kita menjadi hamba kepada dosa. Dan Tuhan Yesus melihat bahawa ada satu keperluan yang harus dilakukan. Dia harus melewati "Samaria" dan datang berjumpa dengan kita dan menyelamatkan kita.

✝️There is a need
Kristus harus melintasi daerah Samaria kerana pekerjaan baik yang harus Ia lakukan di sana; ada seorang perempuan miskin yang harus diubahkan, seekor domba yang harus dicari dan diselamatkan. Ini adalah pekerjaan yang selalu ada di hati-Nya, jadi Ia harus melewati jalan tersebut. Pada hari ini, Tuhan Yesus sedang melewati jalan kehidupan kita. Tangan-Nya dihulurkan untuk menyelamatkan anda dan saya.

Pada hari ini, saat anda membaca renungan ini, saudara dan saudari sekalian, ada satu suara yang kecil dan sangat jelas sedang memanggil namamu. Satu tangan sedang dihulurkan kepada anda semua. Tuhan Yesus sedang melewati di jalan di hidup anda saat ini? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: