Monday, December 4, 2017

Revival : Barabbas over Jesus

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang membuka mata kita untuk membezakan baik dan buruk. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Barabbas over Jesus

Luke 23:18 (NKJV)  And they all cried out at once, saying, "Away with this Man, and release to us Barabbas"-–

Lukas 23:18 (TB)  Tetapi mereka berteriak bersama-sama: "Enyahkanlah Dia, lepaskanlah Barabas bagi kami!"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #338. Tahukah anda bahawa terkadang kita memilih keburukan daripada yang baik? Pada masa Yesus di hadapkan di hadapan Pilatus, mereka lebih senang mau menerima Barabbas daripada menerima Yesus. Mereka lebih senang di dalam dosa, menerima dosa dan hidup diikat dengan dosa daripada menerima kehidupan kekal yang telah disediakan oleh Tuhan Yesus untuk kita semua.

☕ 🍞 Segala perbuatan baik yang dilakukan Yesus dianggap sampah dan lebih buruk dari seorang pemberontak dan pembunuh besar. Sikap ini tidak masuk akal kerana mereka berprinsip: asal bukan Yesus atau asal bukan Kebenaran. Seberapa besar usaha mereka untuk melenyapkan Kebenaran, itu hanya akan lebih menyatakan Kebenaran itu sendiri. Orang banyak malah lebih memilih untuk melepaskan Barabas, padahal dia seorang yang amat jahat, yang tidak memiliki apa pun selain kejahatannya yang amat brutal. Dia dipenjarakan kerana suatu pemberontakan yang telah terjadi di dalam kota dan karena pembunuhan (yang merupakan kejahatan yang paling tidak layak untuk diampuni), tetapi mereka justru lebih memilih dia daripada Kristus: Enyahkanlah Dia, lepaskanlah Barabas bagi kami.

✝️Barabbas over Jesus
Sebab itu Yesus Mengatakan ramai yang mau masuk ke jalan yang lebar tetapi sedikit saja yang mau masuk jalan yang sempit. Kejahatan yang mereka mau. Hidup dalam dosa yang menyenangkan hati mereka dan menjadi kesukaan mereka. Pernah saya bertanya kepada seorang kenalan saya... "bila kamu mau kawin?" dan jawabnya ialah "zaman moden ini orang tak kawin dah, mereka tinggal sama-sama macam tu saja". Saya melihat ini sesuatu yang serius juga. Jika kita sendiri tidak mendidik anak-anak kita dengan cara Tuhan, maka jangan heran jika mereka memilih jalan besar dan luas.

Dalam hal ini, tidaklah mengherankan rasanya, kalau seorang pemberontak yang jahat menjadi kesayangan kumpulan orang yang sama jahatnya, dan lebih dipilih daripada Dia yang setia dan yang telah dituduh memberontak. Yang jahat akan menginginkan yang jahat daripada kebaikan yang sudah disediakan bagi mereka. Ini menjadi tanggungjawab kita sebagai pengikut Kristus untuk merampas kembali generasi kita daripada ikatan kuasa gelapan. Kasih serta Kebaikan Yesus harus diceritakan kepada semua orang. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: