Sunday, December 24, 2017

Revival : Fellowship with the Lord

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus bersekutu dengan-Nya. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Fellowship with the Lord

John 6:53 (NKJV)  Then Jesus said to them, "Most assuredly, I say to you, unless you eat the flesh of the Son of Man and drink His blood, you have no life in you.

Yohanes 6:53 (TB)  Maka kata Yesus kepada mereka: "Aku berkata kepadamu, sesungguhnya jikalau kamu tidak makan daging Anak Manusia dan minum darah-Nya, kamu tidak mempunyai hidup di dalam dirimu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #358. Tahukah anda bahawa kita mempunyai kehidupan hanya apabila kita ada perhubungan yang intim dengan Tuhan Yesus? Jelas kelihatan bahawa orang-orang Yahudi di sini tidak mengerti apa yang Yesus katakan. Kita akan memiliki hidup saat kita bersekutu dengan-Nya. Persekutuan kita dengan Tuhan Yesus memberikan kehidupan yang kekal kerana Dialah sumber kehidupan. Makan "daging-Nya" dan meminum "darah-Nya" bermaksud kita bersatu dengan Tuhan Yesus dalam segala sesuatu.

☕ 🍞 Tuhan Yesus mengatakan jikalau kamu tidak percaya kepada Anak Manusia dan menerima Dia sebagai Juru Selamatmu, kamu tidak mempunyai hidup di dalam dirimu. Dalam seluruh Injil Yohanes, syarat satu-satunya untuk menerima hidup adalah percaya, atau dengan kata lain, menerima Dia. Setiap orang yang percaya kepada Kristus adalah orang yang menerima ajaran Bapa di dalam hatinya. Ajaran yang dimaksud adalah firman Tuhan yang didengar dan dipahami. Keyakinan kepada Yesus memberikan makna bahwa seseorang sudah tiba pada tahap dikenyangkan, dipuaskan oleh Roti Hidup. Tuhan Yesus dalam firman-Nya mengatakan bahwa siapa yang percaya padaNya akan memperoleh hidup kekal.

Kehidupan kekal hanya terdapat di dalam Tuhan Yesus. Nadi untuk kita memperoleh kehidupan itu, kita harus percaya kepada-Nya, kita harus senantiasa bersekutu dengan-Nya, kita harus senantiasa bergaul dengan-Nya, kita harus senantiasa berdoa dan merenungkan Firman-Nya serta hidup saleh, kudus dan benar di hadapan Tuhan Yesus. Adakah kita sedang melakukannya? Paulus mengatakan, "... kerjakanlah keselamatanmu.. "Bagaimana dengan kita? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: