Saturday, December 23, 2017

Revival : All those who come

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk datang kepada Tuhan Yesus dengan segenap hati kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : All those who come

John 6:37 (NKJV)  All that the Father gives Me will come to Me, and the one who comes to Me I will by no means cast out.

Yohanes 6:37 (TB)  Semua yang diberikan Bapa kepada-Ku akan datang kepada-Ku, dan barangsiapa datang kepada-Ku, ia tidak akan Kubuang.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #357. Tahukah anda bahawa Tuhan tidak memandang hina hati yang remuk dan jiwa yang hancur? Yesus berjanji akan menerima semua orang yang datang kepada-Nya dalam pertobatan dan iman. Mereka yang datang kepada Yesus datang sebagai jawaban terhadap kasih karunia yang diberikan mereka oleh Allah. Dia tidak hanya berjanji untuk menyambut dan tidak membuang kita. Lebih dari itu, Dia berjanji untuk menjaga kita.

☕ 🍞 Melihat kembali kepada kejahatan kita, kekejian kita, ketidaklayakan kita, kelemahan kita untuk datang kepada-Nya, Tuhan Yesus tidak pernah menolak seorang pribadi yang benar-benar mau bertobat dan memberikan hidupnya untuk dipulihkan kembali. Perbuatan baik yang terjadi di dalam diri setiap petobat sejati adalah jiwa yang hancur, serta hati yang patah dan remuk. Ini merupakan perbuatan yang dilakukan di dalam hati, dan perbuatan seperti inilah yang dilihat dan dikehendaki Allah dalam semua ibadah, khususnya dalam pertobatan. Tindakan bertobat menusuk tajam di dalam hati, dan itu sama saja dengan menghancurkan hati.

Tuhan tidak pernah meninggalkan orang-orang benar-benar bertobat. Tuhan inginkan pengakuan dan kesedaran akan dosa kita lebih daripada korban bakaran kita. Datanglah kepada-Nya dengan hati yang benar. Sesungguhnya Tuhan tidak pandang hina akan anda. Bila lagi kalau bukan sekarang? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: