Thursday, December 28, 2017

Revival : Words of life

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kehidupan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Words of life

John 6:67-68 (NKJV)
67 Then Jesus said to the twelve, "Do you also want to go away?"
68 But Simon Peter answered Him, "Lord, to whom shall we go? You have the words of eternal life.

Yohanes 6:67-68 (TB)
67 Maka kata Yesus kepada kedua belas murid-Nya: "Apakah kamu tidak mau pergi juga?"
68 Jawab Simon Petrus kepada-Nya: "Tuhan, kepada siapakah kami akan pergi? Perkataan-Mu adalah perkataan hidup yang kekal;

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #362. Tahukah anda bahawa hanya perkataan-Nya sahaja yang memberikan kehidupan? Tidak ada kata kata lain selain Firman Tuhan Yesus yang dapat mengubah kehidupan dan memberi kehidupan. Setiap perkataan yang keluar daripada mulut Tuhan adalah kehidupan bagi mereka yang percaya kepada-Nya. Bagi orang yang tidak sungguh-sungguh percaya kepada-Nya firman Tuhan adalah seperti "ambulans" bila saat diperlukan baru mereka akan mencari.

☕ 🍞 Tuhan Yesus sedang bertanya kepada kita "Apakah kamu tidak mau pergi juga?" Apakah jawapan kita? Adakah mau terikut-ikut dunia yang memutar belitkan firman Tuhan untuk keuntungannya sendiri ataupun kita mau mengikuti apa yang dikatakan oleh Firman Tuhan sendiri? Bagi orang yang percaya kepada-Nya, tidak ada lagi kata kata yang dapat mengubah kehidupan, memberikan pengharapan serta membangkitkan jiwa kita selain firman-Nya. Oleh kerana itu, tidak ada alasannya kenapa orang yang percaya kepada-Nya mau mencari sumber lain untuk pertolongan. Apakah kamu tidak mau pergi juga? Ia tidak berkata apa-apa kepada mereka yang mengundurkan diri. Jika orang tidak percaya pergi, biarkan mereka pergi. Bukan suatu kerugian besar kehilangan orang-orang yang memang tidak pernah menjadi milik-Nya. Yang datang tak berjemput, pulang tak berhantar. Namun, Ia menggunakan kesempatan untuk berkata kepada kedua belas murid-Nya untuk meneguhkan mereka. Dengan menguji keteguhan mereka untuk lebih memantapkan hati mereka: Apakah kamu tidak mau pergi juga?

✝️Word's of life
Orang-orang yang benar-benar telah merasakan kasih karunia-Nya tidak akan pernah meninggalkan Tuhan Yesus dan juga kebenaran Firman-Nya. Orang-orang yang "touch & go" senang saja mundur dari Tuhan Yesus kerana mereka hanya datang kepada-Nya hanya pada saat ada keperluan saja.

Di sini kita melihat bagaimana respon Petrus saat Yesus bertanya kepada mereka. Saya menafsirkan respon Petrus seperti ini "Tuhan, kepada siapakah kami akan pergi?  Alangkah bodohnya kalau kami meninggalkan Tuhan, kecuali kami tahu ke mana kami pergi untuk memperoleh sesuatu yang lebih baik bagi kami. Tidak, ya Tuhan, kami tidak ingin mengubah pilihan kami." Perhatikanlah, orang-orang yang meninggalkan Kristus harus mempertimbangkan baik-baik ke mana mereka akan pergi, dan apakah mereka dapat berharap menemukan perhentian dan damai selain di dalam Dia. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: