Monday, January 1, 2018

Revival : Are we His disciples?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang meneguhkan kita di dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Are we His disciples?

John 8:31 (NKJV)  Then Jesus said to those Jews who believed Him, "If you abide in My word, you are My disciples indeed.

Yohanes 8:31 (TB)  Maka kata-Nya kepada orang-orang Yahudi yang percaya kepada-Nya: "Jikalau kamu tetap dalam firman-Ku, kamu benar-benar adalah murid-Ku

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #1. Tahukah anda bahawa apabila kita tetap tinggal di dalam firman-Nya, kita adalah murid-Nya? Selamat tahun baru 2018 kepada saudara dan saudari sekalian yang setia membaca renungan harian TFGM. Kita telah menghabiskan 365 hari dan memulakan perjalanan baru di tahun yang baru ini. Bagaimanakah caranya anda telah sampai ke garisan akhir tahun 2017? Adakah kita masih tetap di dalam-Nya? Masih kuat dan teguh? Masih tetap semangat? Yesus tidak pernah mendorong murid-murid-Nya agar berharap kepada iman dan pengalaman yang lampau. Keselamatan hanya terjamin apabila kita "tetap dalam Firman-Nya". Murid Kristus yang sejati akan senantiasa taat kepada perkataan-Nya.

☕ 🍞 Orang-orang yang tidak kuat di dalam iman harus betul-betul berusaha agar iman mereka itu sungguh benar, supaya meskipun tidak menjadi murid-murid yang paling hebat, setidaknya mereka benar-benar adalah murid-Nya yang sejati. Tuhan Yesus mengatakan bahawa "Yohanes 15:6 (TB)  Barangsiapa tidak tinggal di dalam Aku, ia dibuang ke luar seperti ranting dan menjadi kering, kemudian dikumpulkan orang dan dicampakkan ke dalam api lalu dibakar." Apa yang dimaksudkan oleh Tuhan Yesus ada, sesiapa yang mengikut Tuhan Yesus harus tinggal di dalam Dia, bersekutu dengan-Nya, hidup melalui Dia, menjadi satu dengan-Nya. Hanya mereka yang tetap dalam firman Kristus yang akan diterima sebagai murid-Nya yang sesungguhnya, yang setia kepada firman-Nya dalam segala hal tanpa mendua hati, dan yang tetap tinggal di dalamnya sampai akhir hidupnya tanpa menjadi murtad. Yang dikatakan di sini adalah "berdiam" dalam firman Kristus, seperti orang yang berdiam di dalam rumah, yang merupakan pusat kehidupannya, tempat dia beristirahat dan berlindung. Persekutuan kita dengan firman-Nya dan ketaatan kita kepada firman itu haruslah tetap. Jika kita tetap menjadi murid-murid-Nya sampai akhirnya, maka, dan sungguh demikian, kita membuktikan diri sebagai murid-Nya yang sesungguhnya.

Seorang murid adalah seorang yang mengikuti serta patuh kepada segala ajaran yang diajarkan oleh gurunya. Contohnya, seorang pelajar hanya akan cemerlang dalam pelajarannya apabila dia menuruti serta patuh kepada segala sesuatu yang diajarkan dan juga melakukan cara pembelajaran mengikut gurunya. Seorang pelajar itu harus menumpukan seluruh perhatiannya kepada gurunya saat aktiviti pembelajaran dijalankan. Demikianlah juga dengan seorang murid yang mengikuti Kristus Yesus. Adakah kita murid-Nya yang tetap tinggal di dalam firman-Nya? Kita menerima kehidupan daripada firman-Nya apabila kita tetap tinggal di dalam-Nya. Seorang murid yang sejati adalah seorang yang tinggal di dalam-Nya, bergerak di dalam-Nya dan bersama Dia. Kesimpulannya adalah, SEORANG YANG BERSATU DAN BERSEKUTU DENGAN-NYA. Mulakan hari pertama tahun baru ini dengan mengevaluasi kembali kehidupan kita. Di manakah kita di dalam Kristus Yesus? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: