Tuesday, January 23, 2018

Revival : Sanctify in Your truth

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menguduskan kita dalam kebenaran Firman-Nya. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Sanctify in Your truth

John 17:17 (NKJV)  Sanctify them by Your truth. Your word is truth.

Yohanes 17:17 (TB)  Kuduskanlah mereka dalam kebenaran; firman-Mu adalah kebenaran.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #23. Tahukah anda bahawa Tuhan firman Tuhan dapat membentuk kehidupan anda? "Menguduskan" ertinya menjadikan kudus atau mengasingkan. Pengudusan ini tercapai melalui pengabdian kepada kebenaran yang dinyatakan kepada mereka oleh Roh Kebenaran itu. It is the prayer of Jesus for all that are His, that they may be made holy. Even disciples must pray for sanctifying grace. The means of giving this grace is, " through Your truth, Your word is truth." Sanctify them, set them apart for Yourself and Your service.

☕ 🍞 Pengudusan ini bermaksud, "diasingkan, dipisahkan, dibersihkan, dikuduskan, dikhaskan" untuk tujuan Tuhan. Murid-Nya diasingkan daripada dunia yang gelap kepada terang-Nya yang ajaib untuk melakukan kehendak-NYA. Mereka dikuduskan melalui kebenaran Firman-Nya. Hal terbesar yang perlu diminta dari Allah bagi para pelayan Injil adalah supaya mereka dikuduskan, dipisahkan secara menyeluruh dari dunia ini, supaya mereka membaktikan diri sepenuhnya kepada Allah. Juga, supaya mereka mengalami sendiri dalam hati mereka kuasa pengaruh firman yang mereka beritakan kepada orang lain itu.

Firman Tuhan di 1 Petrus 2:9 mengatakan bahawa "Tetapi kamulah bangsa yang terpilih, imamat yang rajani, bangsa yang kudus, umat kepunyaan Allah sendiri, supaya kamu memberitakan perbuatan-perbuatan yang besar dari Dia, yang telah memanggil kamu keluar dari kegelapan kepada terang-Nya yang ajaib". Ini bermaksud orang percaya dipisahkan dari dunia supaya menjadi milik Allah sepenuhnya dan memberitakan Injil keselamatan demi kemuliaan dan kebesaran-Nya. Demikianlah juga kita Gereja-Nya yang telah dipisahkan dan dikuduskan untuk melakukan Amanat Agung-Nya. Apa yang harus gereja lakukan? Panggilan Gereja adalah melayani, bahkan Gereja sendiri adalah pelayanan! Gereja adalah tangan-tangan Kristus untuk mencari, menjangkau dan melayani Tuhan. Tetap setia pada tugas panggilan adalah cara yang tepat apabila Gereja ingin menjaga karya agung Allah. Sudahkah anda memberikan diri anda kepada Tuhan Yesus hari ini? Adakah anda meresponi panggilan-Nya untuk meneruskan pekerjaan-Nya di bumi ini? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: