Tuesday, January 30, 2018

Revival : With great power

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus berani bersaksi. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : With great power

Acts 4:33 (NKJV)  And with great power the apostles gave witness to the resurrection of the Lord Jesus. And great grace was upon them all.

Kisah Para Rasul 4:33 (TB)  Dan dengan kuasa yang besar rasul-rasul memberi kesaksian tentang kebangkitan Tuhan Yesus dan mereka semua hidup dalam kasih karunia yang melimpah-limpah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #30. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memberikan kuasa yang besar kepada kita? Di dalam firman Tuhan ini, para rasul sedar bahawa mereka diutus dan ditugaskan oleh Yesus Kristus sendiri, yaitu Tuhan yang bangkit. Kesaksian para rasul berlandaskan Firman Allah serta keyakinan bahawa Firman itu diberikan dengan pengilhaman Roh Kudus. Gereja pertama yang dipenuhi Roh Kudus, nyata melalui perkataan dan perbuatan; pelayanan dan kesaksian; kasih kepada sesama anggota dan kesaksian bagi dunia luar. Apa yang digambarkan dalam perikop ini merupakan kejadian kedua setelah kisah dalam pasal KPR 2:42-47. Sumbernya sama yaitu Roh Kudus yang memenuhi, menguasai dan menggerakkan. Hal ini tampak pada keseimbangan kerja Roh Kudus di dalam gereja pertama.

☕ 🍞 Yesus Kristus telah mencurahkan anugerah bagi kita semua dengan berlimpah-limpah, yang melayakkan kita melakukan pelbagai pelayanan yang besar, dengan cara memberi kita kuasa besar. Anugerah itu datang kepada kita dari tempat tinggi, dari Tuhan Yesus kepada kita. Kita diperkasakan serta dipersiapkan untuk melakukan pekerjaan yang besar dan luarbiasa seturut kehendak-NYA. We are empowered to impart and impact. Hanya lewat Roh Kudus yang berkarya, kita dapat melihat kuasa-Nya yang besar. Kita melayani bukan kerana kuat gagah kita, namun oleh Roh-Nya yang sedang bekerja di dalam hidup kita.

Tenaga, semangat, dan keberanian luar biasa harus kita miliki untuk memberitakan Injil dan mengakui Yesus Kristus di kalangan umum. Kita tidak boleh melakukannya dengan lembut-lembut dan malu-malu, tetapi dengan semangat dan tekad kuat, sepertinya kita sangat puas dengan kebenaran-Nya, karya-Nya di dalam hidup kita dan kita  sangat merindukan serta menginginkan agar orang lain juga mengalaminya. Ceritakan tentang perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luar biasa dan sebarkan api kebangkitan rohani itu....! Mengenali Tuhan dengan lebih dalam,  dan memperkenalkan Dia kepada setiap suku bangsa dari generasi ke generasi yang akan datang. Anda dan saya adalah saksi daripada semuanya ini. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: