Wednesday, January 17, 2018

Revival : I will do it

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : I will do it

John 14:13-14 (NKJV)
13 And whatever you ask in My name, that I will do, that the Father may be glorified in the Son.
14 If you ask anything in My name, I will do it.

Yohanes 14:13-14 (TB)
13 dan apa juga yang kamu minta dalam nama-Ku, Aku akan melakukannya, supaya Bapa dipermuliakan di dalam Anak.
14 Jika kamu meminta sesuatu kepada-Ku dalam nama-Ku, Aku akan melakukannya."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #17. Tahukah anda bahawa Tuhan akan melakukan apa saja yang kita minta daripada-Nya? Berdoa dalam nama Yesus meliputi setidak-tidaknya dua hal iaitu berdoa selaras dengan kehendak, kepribadian, dan tabiat-Nya; dan berdoa dengan penuh kepercayaan kepada-Nya dan kekuasaan-Nya serta dengan kerinduan untuk memuliakan Bapa dan Anak. Dengan demikian, berdoa dalam nama Yesus berarti bahwa Yesus akan menjawab semua doa yang akan dipanjatkan-Nya sendiri. Kuasa doa tidak terbatas bila ditujukan kepada Yesus atau Bapa dalam iman yang suci menurut kehendak-Nya.

☕ 🍞 Meminta seturut kehendak Tuhan. Inilah janji-Nya bagi kita semua. Ketika sahabat-sahabat karib kita pindah ke negeri lain,  sudah pasti kita akan bertukar nombor telefon, Facebook, WhatsApp, wechat ataupun alamat emel supaya boleh terus berhubungan. Demikianlah pula, ketika Kristus hendak pergi kepada Bapa-Nya, Ia mengatakan kepada murid-murid-Nya bagaimana mereka dapat menulis surat kepada-Nya setiap saat, dan mengirimkan surat-surat mereka dengan cara yang aman, tanpa perlu merasa khawatir kalau-kalau surat itu tidak sampai atau tercicir di jalan: "Biarlah Aku mendengar kabar darimu lewat doa, doa yang lahir dari iman, dan engkau akan mendengar dari-Ku lewat Roh itu." Beginilah cara lama untuk berhubungan dengan Sorga, sejak orang mulai memanggil nama TUHAN.

Mintalah maka kamu akan menerima. Janji-Nya kepada kita adalah"... Aku akan melakukannya." Setahu saya Tuhan Yesus tidak pernah menipu ataupun mungkiri janji-Nya. Jikalau Dia telah berjanji untuk melakukannya maka Dia pasti akan melakukannya indah pada waktu-Nya. Kita harus beriman, berdoa dan bersyukur kerana permohonan kita telah didengar oleh Tuhan dan harus percaya bahawa Tuhan pasti menjawab seru doa kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: