Monday, January 15, 2018

Revival : Keep calm and believe

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Keep calm and believe

John 14:1 (NKJV)  Let not your heart be troubled; you believe in God, believe also in Me.

Yohanes 14:1 (TB)  Janganlah gelisah hatimu; percayalah kepada Allah, percayalah juga kepada-Ku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #14. Tahukah anda bahawa Tuhan menuntut kepercayaan kita kepada-Nya? Firman Tuhan adalah penghibur kita saat kita gelisah dan takut. Jangan menjadi demikian gelisah hingga bertindak terburu-buru dan kacau, seperti laut yang terombak-ombing sebab tidak dapat tetap tenang. Tuhan Yesus bukan berkata, "Janganlah hatimu memikirkan dukacita atau menjadi sedih kerana hal-hal itu," melainkan "Jangan merasa terganggu dan gusar, janganlah tertekan dan gelisah"

☕ 🍞 Wahai hatiku mengapa engkau gelisah? Iman kepercayaan seseorang Kristian ialah, dia tahu bahawa Allah ada dan Allah menyertainya di dalam segala aspek kehidupan kita. Pertahankan jiwamu sendiri bilamana tidak ada lagi yang bisa kamu pertahankan. Hati adalah benteng utama. Apa pun yang kamu lakukan, jauhkan kegelisahan dari hatimu itu, lakukan ini dengan gigih. Roh harus tahan terhadap kelemahan. Oleh karena itu, jagalah supaya hatimu tidak terganggu.

Bagaimana keadaan hati kita....? Kenapa hati kita gelisah? Adakah hati kita berakar di dalam firman-Nya? Hati kita mudah gusar kerana tidak berakar di dalam firman-Nya dan firman-Nya tidak menetap di dalam hati kita. Kita harus percaya bahawa Tuhan itu ada dan Tuhan itu menyertai kita. Percaya kepada Tuhan memang sebaiknya terjadi bukan hanya kerana telah melihat keajaiban Tuhan terlebih dahulu. Sebab bila kita percaya Tuhan, niscaya kita akan mengalami kebesaran Tuhan dalam hidup kita. Namun jika masih sulit bagi kita untuk percaya, bacalah kisah-kisah Tuhan saat menyatakan kuasa-Nya melalui mukjizat. Dan berimanlah kepada-Nya. Apakah respon anda hari....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: