Sunday, January 21, 2018

Revival : My Friends

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk melakukan kehendak-NYA. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : My Friends

John 15:14 (NKJV)  You are My friends if you do whatever I command you.

Yohanes 15:14 (TB)  Kamu adalah sahabat-Ku, jikalau kamu berbuat apa yang Kuperintahkan kepadamu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #21. Tahukah anda bahawa Tuhan memanggil anda sahabat-Nya juga? Abraham disebut sebagai sahabat (atau "kekasih") Allah. Mereka, dan juga kita, memperoleh kesempatan untuk ikut Abraham dalam status sahabat Tuhan Yesus, jikalau kita taat. Seorang sahabat Kristus adalah seseorang yang taat. Orang itu tinggal di dalam Dia, dan firman-Nya tinggal di dalam orang itu. Dalam ayat ini Dia memakai sebuah istilah yang baru, sahabat-Ku, untuk menceritakan suatu status yang telah merupakan tema pokok bagian ini.

☕ 🍞 Para pengikut Kristus adalah sahabat-sahabat Kristus, dan Dia berkenan untuk memanggil dan memperhitungkan mereka demikian. Mereka yang melakukan tugas sebagai hamba-Nya akan diakui dan diangkat martabatnya untuk menjadi sahabat-Nya. Seorang sahabat 👬 adalah seorang yang mengasihi, setia, taat, menghormati, saling percaya dan juga sanggup memberikan nyawanya. Tidak ada bukti kasih yang lebih besar yang dapat ditunjukkan selain daripada kasih seorang yang memberikan nyawanya untuk sahabat-sahabatnya.

Seperti inilah yang Kristus lakukan terhadap semua orang percaya dengan mengangkat kita menjadi sahabat-sahabat-Nya. Dia mengunjungi kita dan berbincang-bincang dengan kita, menanggung beban kita dan menggunakan kelebihan kita yang terbaik, turut merasakan kesukaran kita dan ikut senang melihat kesejahteraan kita. Dia membela kita di sorga dan mengurus segala kepentingan kita di sana. Yesus adalah sahabat kita yang setia. Adakah kita pun setia kepada-Nya? Yesus adalah Sahabat yang mengasihi kita. Adakah kita pun mengasihi Dia? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: