Sunday, January 7, 2018

Revival : I am the door

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : I am the door

John 10:9 (NKJV)  I am the door. If anyone enters by Me, he will be saved, and will go in and out and find pasture.

Yohanes 10:9 (TB)  Akulah pintu; barangsiapa masuk melalui Aku, ia akan selamat dan ia akan masuk dan keluar dan menemukan padang rumput.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #7. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus ada "pintu" kepada kehidupan yang kekal? Sesiapa yang yang masuk melalui Yesus akan "selamat", yaitu akan memperoleh hidup kekal yang berkelimpahan dan mereka akan memiliki semua yang diperlukan untuk dibebaskan dari dosa, kesalahan, dan hukuman.

☕ 🍞 Yesus adalah satu-satunya pintu keselamatan; tidak ada yang lain. Di dalam firman ini, kandang domba hanya memiliki satu pintu. Lewat pintu itu, domba-domba dibawa masuk ke dalam kandang sehingga terlindung dari bahaya dan selalu selamat. Lewat pintu itu juga mereka dibawa keluar untuk menemukan padang rumput dan makan sekenyangnya. Pintu itu memberikan jaminan keselamatan bagi kawanan domba itu. Gambaran Yesus sebagai pintu menyatakan bahawa Yesuslah satu-satunya jalan keselamatan yang membawa orang percaya kepada hidup. Hanya melalui Yesus sajalah seseorang itu dapat menemukan kehidupan.

Inilah janji-Nya kepada kita semua iaitu barangsiapa yang memasuki melalui pintu ini, mereka akan menerima hak istimewa iaitu domba-domba itu akan selamat dari ancaman, dan dilindungi oleh keadilan ilahi dari pelanggaran-pelanggaran yang telah mereka lakukan, dan Sang Gembala Agung mereka akan memulihkan mereka dari segala kerusakan. Mereka juga selamat dari incaran singa yang mengaum-aum. Mereka akan berbahagia untuk selamanya. Hallelujah 🙌... Sudah anda memasuki satu satunya pintu 🚪 keselamatan ini? Sudahkah kita menerima Tuhan Yesus? Tidak ada lagi pintu keselamatan yg di mana kita boleh diselamatkan. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: