Friday, January 26, 2018

Revival : The Catch of a lifetime

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk menebarkan jala untuk menjala jiwa-jiwa. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Catch of a lifetime

John 21:6 (NKJV)  And He said to them, "Cast the net on the right side of the boat, and you will find some." So they cast, and now they were not able to draw it in because of the multitude of fish.

Yohanes 21:6 (TB)  Maka kata Yesus kepada mereka: "Tebarkanlah jalamu di sebelah kanan perahu, maka akan kamu peroleh." Lalu mereka menebarkannya dan mereka tidak dapat menariknya lagi karena banyaknya ikan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #26. Tahukah anda bahawa tanpa penyertaan Tuhan Yesus, kita tidak dapat melakukan hal-hal yang luarbiasa? Sangat penting untuk menerima bimbingan dari Tuhan dalam segala pekerjaan kita. Jikalau kita hidup tanpa kehadiran Kristus serta tuntunan tangan-Nya, maka sebagian besar pekerjaan kita akan merupakan kegagalan dan usaha yang sia-sia. Kunci keberhasilan misi bukan kemampuan seseorang membuat strategi dan menerapkan cara-cara penginjilan yang 'canggih', tetapi kesetiaannya menerapkan firman Tuhan dalam bermisi.

☕ 🍞 Para murid Yesus ini adalah nelayan yang profesional kerana itulah pekerjaan mereka. Dalam hal ini, mereka sudah menjala semalaman tetapi tidak berhasil dan apabila mereka kembali mereka melihat ada Seseorang di tepi pantai itu dan memberi perintah untuk menebarkan jala mereka di sebelah kanan perahu. Saya rasa bahawa sudah pasti mereka berfikiran "eh orang ini mana tau... Macamlah dia ini seorang nelayan.." Namun mereka ikut saja apa yang diperintahkan dan mereka melakukannya dan kembali dengan tangkapan yang luarbiasa. Ketaatan mereka terhadap perintah-perintah ini, dan keberhasilan nyata yang didapat walaupun murid-murid itu tidak tahu, bahwa itu adalah Yesus, namun mereka mau menerima saranan dari siapa pun. Mereka tidak menyuruh orang asing itu supaya mengurus urusannya sendiri dan tidak mencampuri urusan mereka, melainkan menerima saranan-Nya. Dengan bersikap patuh seperti itu kepada seorang asing, tanpa sedar mereka telah menuruti Guru mereka.

Demikianlah juga dengan kita. Biarpun kita fikir "saya ini pendeta, atau penginjil, atau pelayan yang hebat luarbiasa.. Dan saya tau macam mana mau melakukan pelayanan dan amanat Agung-Nya.." kita harus sedar bahawa keluarbiasaan itu datangnya daripada Tuhan Yesus dan tanpa Dia, kita KOSONG. Jangan mau memegahkan diri kita. If you want to see the harvest of a lifetime, the catch of a lifetime, the greatest revival has ever  seen, maka harus ada penyertaan Tuhan Yesus. Kita tidak boleh menggunakan "otak" kita dan segala isi intelektual yang ada di dalamnya untuk melakukan kehendak-NYA. Kita harus mengikuti cara-Nya untuk melakukan kehendak-NYA. When it comes to ministry, know that we are the stewards of His ministry and it is our responsibility to make sure it is done according to God's ways. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: