Tuesday, January 16, 2018

Revival : I am the Way

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus berjalan di dalam kebenaran yang telah kita kenali. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : I am the Way

John 14:6 (NKJV)  Jesus said to him, "I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except through Me.

Yohanes 14:6 (TB)  Kata Yesus kepadanya: "Akulah jalan dan kebenaran dan hidup. Tidak ada seorang pun yang datang kepada Bapa, kalau tidak melalui Aku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #16. Tahukah anda bahawa hanya Tuhan Yesus sahaja yang mengatakan bahawa Dialah Jalan, Kebenaran dan Kehidupan? He is the Truth, as fulfilling all the prophecies of a Saviour; believing which, sinners come by him the Way. He is the Life, by whose life-giving Spirit the dead in sin are quickened. Tidak ada di mana mana buku 📚 yang saya baca yang mengklaimkan bahawa "Akulah Jalan, Kebenaran dan Kehidupan" tidak ada, kecuali Yesus, Tuhan dan Penyelamat kita yang berani klaim hal ini kerana Dialah yang sebenarnya Tuhan yang benar dan Hidup.

☕ 🍞 Tiga perkara yang dinyatakan oleh Tuhan Yesus sangat luar biasa dan penting bagi kita semua. Dialah jalan...kepada Bapa. Sesuai dengan ajaran dan bukti yang disampaikan dalam pasal 1 hingga ke pasal 12, Dia adalah Juru Selamat satu-satunya. Dia tidak hanya menyatakan jalan pada keselamatan, Dia sendiri adalah jalan itu. Dialah kebenaran. Untuk mengikuti jalan pada keselamatan tersebut kita percaya Dia. Dialah kebenaran. Kita tidak hanya percaya bahwa pernyataan-pernyataan-Nya benar, kita percaya pada Yesus. Dialah hidup. Dia tidak hanya menyediakan hidup, Dia adalah hidup yang sesunguhnya. Apa yang dulu kita ketahui sebagai hidup sebelum kita mengenal Dia, tidak berarti. Dialah Empunya kehidupan.

Yesus sebagai satu-satunya jalan keselamatan adalah fakta kebenaran Ilahi yang sering sulit diterima oleh banyak orang. Bagaimana dengan Anda? Percayakah Anda bahwa Yesuslah, Jalan kepada Allah Bapa? Tidak ada seorang pun yang dapat pergi kepada Bapa jika tidak melalui Yesus. Sudahkah anda mengenali-Nya? Jika anda mengenal Yesus maka anda juga mengenal Bapa. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: