Tuesday, January 2, 2018

Revival : His Word rooted in us

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus tertanam di dalam Firman-Nya. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : His Word rooted in us

John 8:37 (NKJV)  "I know that you are Abraham's descendants, but you seek to kill Me, because My word has no place in you.

Yohanes 8:37 (TB)  "Aku tahu, bahwa kamu adalah keturunan Abraham, tetapi kamu berusaha untuk membunuh Aku karena firman-Ku tidak beroleh tempat di dalam kamu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #2. Tahukah anda bahawa kita harus berakar di dalam Firman-Nya? It is important to us that His Words are rooted in us. Terkadang kita mendengar firman Tuhan, tetapi kita tidak mengizinkan firman Tuhan untuk mengambil tempatnya di dalam hidup kita. Oleh itu, kita tidak melihat apa-apa perubahan pun. Adakah firman Tuhan membawa transformasi di dalam hidup kita? Jika tidak? Kenapa? Soalan yang harus kita tanya pada diri sendiri. Jawapannya ialah kerana kita tidak memberikan ruangan kepada firman-Nya untuk berakar di dalam hidup kita.

☕ 🍞 Firman itu turun seperti hujan, tetapi turun ke atas mereka seperti air hujan turun ke atas batu, terus mengalir ke bawah dan tidak meresap ke dalam hati, seperti air hujan di atas tanah yang sudah dibajak. Batu tidak meresap air. Hanya tanah yang meresap air dan disebabkan itu kita ada sumber air bawah tanah. Adakah hati kita seperti batu ataupun tanah? Perubahan terjadi apabila kita terus menerus mengizinkan Roh Kudus bekerja di dalam hidup kita. Satu Tindakan susulan selepas Revival yang terjadi di dalam hidup kita adalah hidup yang berakar dan bertumbuh di dalam Yesus.

The soul prospers when we have clear knowledge of the truth as it is in Jesus. We cannot be built up in Christ, or grow in him, unless we are first rooted in him, or founded upon him. Di hari yang kedua tahun 2018 ini, marilah kita sama-sama menyelidiki hati kita. Marilah kita sama-sama lihat adakah kita tertanam di dalam Firman-Nya? Adakah ruangan untuk firman-Nya di dalam hidup kita? Adakah kita mengizinkan firman-Nya membawa perubahan di dalam hidup kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: