Thursday, January 4, 2018

Revival : His works must go on

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus melakukan kehendak-NYA. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : His works must go on.

John 9:3-4 (NKJV)
3 Jesus answered, "Neither this man nor his parents sinned, but that the works of God should be revealed in him.
4 I must work the works of Him who sent Me while it is day; the night is coming when no one can work.

Yohanes 9:3-4 (TB)
3 Jawab Yesus: "Bukan dia dan bukan juga orang tuanya, tetapi karena pekerjaan-pekerjaan Allah harus dinyatakan di dalam dia.
4 Kita harus mengerjakan pekerjaan Dia yang mengutus Aku, selama masih siang; akan datang malam, di mana tidak ada seorang pun yang dapat bekerja.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #4. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memanggil kita supaya kita melakukan pekerjaan-Nya? Ada dua perkara yang saya fahami daripada petikan firman Tuhan ini. Dengan terang dan jelas Yesus mengatakan hal ini kepada kita tetapi adakah kita sedang melakukannya?

☕ 🍞 Yang pertama di sini ialah di ayat ketiga iaitu PEKERJAAN TUHAN HARUS DINYATAKAN DI DALAM HIDUP KITA. Sudahkah pekerjaan Tuhan dinyatakan di dalam hidup kita? Pekerjaan apa itu? Pekerjaan kasih karunia-Nya yang telah menyelamatkan kita dari belenggu dosa. Pekerjaan-Nya yang membawa pemulihan, kesembuhan dan juga kebangkitan rohani di dalam hidup kita. Bagaimana kita mau bersaksi kepada dunia ini sekiranya anda tidak mengizinkan Roh-Nya bekerja di dalam hidup kita terlebih dahulu? Change happens when we are willing to be changed. It must start from us first. It starts from us to the nations. Sebelum kita pergi memberitakan firman-Nya, Firman itu sendiri harus bekerja di dalam hidup kita terlebih dahulu. Nowadays, people are preaching Cross-less and powerless message because they themselves have not experienced the power of God and the work of the Cross in their lives. Tuhan Yesus telah memilih anda supaya pekerjaan-Nya dinyatakan di dalam hidup anda.

✝️Yang keduanya ialah "Kita harus mengerjakan pekerjaan Dia yang mengutus Aku,..." Karya keselamatan yang dilakukan oleh Tuhan Yesus di Kayu Salib itu tidak berhenti di situ saja, Ia masih lagi berterusan sampai kedatangan-Nya kali kedua. Jika kita telah mengalami karya keselamatan Tuhan Yesus, maka kita juga harus meneruskan pekerjaan-Nya selagi masih ada kesempatan untuk melakukannya. Nyatakanlah, bersaksilah selagi masih punya kesempatan untuk kita di dunia ini. Hidup ini ditebus untuk meneruskan pekerjaan-Nya dan melakukan kehendak-NYA.

Hallelujah 🙌 🔥 🔥...! Saudara dan saudari sekalian, sudahkah kita mengalami kasih karunia-Nya? Janganlah sia-siakan kehidupan yang telah diberikan oleh-Nya kepada kita. Pergunakanlah segenap hidup kita untuk melakukan kehendak-NYA dan kerinduan-Nya. Jika di tahun 2017 anda bergiat melayani Tuhan, maka tahun ini lebih bergiat lagi. Ask God to open doors for you to go to the places where you haven't been before to declare His words and His works...! Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: