Wednesday, January 24, 2018

Revival : Seeking the Truth, Finding Jesus.

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk mencari Tuhan yang benar. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Seeking the truth, Finding Jesus.

John 18:7 (NKJV)  Then He asked them again, "Whom are you seeking?" And they said, "Jesus of Nazareth."

Yohanes 18:7 (TB)  Maka Ia bertanya pula: "Siapakah yang kamu cari?" Kata mereka: "Yesus dari Nazaret."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #24. Tahukah anda bahawa terkadang kita sedang mencari kebenaran di tempat yang salah? Terkadang kebenaran itu ada di depan mata kita sendiri namun kita tetap mencari di sana sini. The Truth is just in front of us, why are we wandering around the world looking for the Truth? Siapakah yang sedang kita cari? Di manakah kita sedang mencari? Apakah yang sedang kita cari?

☕ 🍞 Kebenaran yang sedang anda cari itu tidak ada di dalam mana-mana agama. Erti kehidupan yang yang cari-cari selama ini tidak ada di dalam falsafah dunia mahupun di dalam mana-mana agama. Kerana segala sesuatu yang sedang anda cari hari ini, dan segala jawapan yang anda tidak dapat temukan semuanya itu ada di dalam Seorang. Seorang itu ialah YESUS KRISTUS! Seeking Truth, Finding Jesus. Dunia ini makin hari makin sibuk mencari kesenangan, kekayaan, kekuasaan, dan macam-macam lagi, tetapi mereka tidak mencari wajah Tuhan. Mereka tidak mencari pribadi Yesus, Empunya segala-galanya.

Yesus bertanya kepada kita, "siapakah yang engkau cari?" Apakah jawapan anda? Tujuan prajurit yang datang kepada Yesus adalah untuk menangkap Yesus. Itulah tujuan mereka dan itulah yang sudah mereka tetapkan dalam fikiran mereka. Adakah kita seperti prajurit ini yang di mana segenap hati kita, fikirkan kita dan hidup kita mencari Tuhan Yesus? Your focus and your motives must be clear. Yesus tidak lari ke mana pun. Yesus tidak pergi bersembunyi pun. Tetapi saat anda mencari-Nya dengan segenap tubuh, jiwa dan rohmu, anda pasti akan menemukan-Nya.

Yesaya 55:6 (TB)  Carilah TUHAN selama Ia berkenan ditemui; berserulah kepada-Nya selama Ia dekat!

Sudahkah anda mencari wajah Tuhan Yesus hari ini? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: