Friday, January 5, 2018

Revival : Be Bold to witness

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kita keberanian untuk bersaksi. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Be Bold to witness

John 9:9 (NKJV)  Some said, "This is he." Others said, "He is like him." He said, "I am he."

Yohanes 9:9 (TB)  Ada yang berkata: "Benar, dialah ini." Ada pula yang berkata: "Bukan, tetapi ia serupa dengan dia." Orang itu sendiri berkata: "Benar, akulah itu."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #5. Tahukah anda bahawa anda berani dan bersiap sedia untuk bersaksi pada bila-bila waktu pun? Perhatikan keadaan si pengemis ini. Ia memang sudah ditakdirkan Tuhan menjadi seorang pengemis biasa yang dikenal orang, supaya dengan demikian kebenaran mujizat itu menjadi lebih terbukti dan ada lebih banyak orang yang dapat bersaksi melawan orang-orang Yahudi yang bebal itu, yang mau percaya bahawa "orang itu dulu buta". Kesaksian seperti ini tidak akan terjadi jika si pengemis ini hanya tinggal di rumah ayahnya saja.

☕ 🍞 Saudara dan saudari sekalian, satu hal yang perlu kita fahami adalah jangan malu mengaku siapakah diri kita sebenarnya sebelum mengenal Tuhan Yesus dan selepas mengenali-Nya. Saya tidak malu mengaku bahawa saya sebenarnya tidak layak untuk diampuni apalagi melayani Tuhan. Saya tahu bagaimana keadaan hidup saya. Saya bukan daripada latar belakang keluarga Kristian. Saya hidup dalam dosa. Melakukan hal-hal yang tidak sepatutnya dilakukan. Saya memiliki kehidupan pribadi yang tidak dapat saya mau banggakan. Terlalu teruk. Sekarang, saya hanya dapat katakan bahawa, saya melayani Tuhan Yesus oleh kerana kasih karunia-Nya dan kemurahan-Nya. Saya hanya ada Yesus dan itu yang saya sampaikan kepada semua orang. Dahulunya saya begitu dan sekarang saya di sini oleh kerana apa yang Tuhan Yesus telah lakukan di dalam hidup saya.

✝️Be Bold to witness
Orang buta itu tidak berdalih dalih tetapi apabila ditanya mengenai dia, dia mengaku bahawa dialah orang yang buta itu dan sekarang sudah melihat. Ada seorang sahabat saya, dia menghidap penyakit kanser tulang, dia diketepikan, dikutuk sehingga dikatakan "lebih baik kamu tidak lahir..." Namun anak muda ini telah mengalami lawatan Tuhan Yesus yang luarbiasa dan telah menyembuhkan dia. Pada hari ini, dia berani bersaksi tentang kebaikan dan kemurahan Tuhan Yesus serta kasih karunia-Nya kepada semua orang yang dia jumpa dan menjadi seorang pendorong yang luarbiasa. Dia tidak malu mengaku siapa dirinya dahulu dan bagaimana dirinya sekarang.

Kita harus fahami satu hal bahawa kadang-kadang penderitaan diizinkan Allah kerana maksud ilahi, yaitu untuk menunjukkan kemurahan, kasih, dan kuasa Allah. Di dalam apa jua situasi kehidupan kita, pergunakanlah itu untuk memuliakan nama-Nya. We have only one life, let God use it for His glory. Let the works of God be revealed in you and through your life. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: