Wednesday, January 10, 2018

Revival : Who will believe?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Who will believe?

John 12:37-38 (NKJV)
37 But although He had done so many signs before them, they did not believe in Him,
38 that the word of Isaiah the prophet might be fulfilled, which he spoke: "Lord, who has believed our report? And to whom has the arm of the Lord been revealed?"

Yohanes 12:37-38 (TB)
37 Dan meskipun Yesus mengadakan begitu banyak mujizat di depan mata mereka, namun mereka tidak percaya kepada-Nya,
38 supaya genaplah firman yang disampaikan oleh nabi Yesaya: "Tuhan, siapakah yang percaya kepada pemberitaan kami? Dan kepada siapakah tangan kekuasaan Tuhan dinyatakan?"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #10. Tahukah anda bahawa Tuhan tidak ramai yang percaya kepada Tuhan Yesus? Sangat sedih sekali kerana masih ada lagi yang tidak percaya baik kepada pemberitaan Injil mahupun Yesus Kristus. Ketidakmampuan orang untuk percaya bukan tanggung jawab Allah melainkan hukuman: Allah menyerahkan mereka yang menolak Dia kepada keinginan hati mereka sendiri sehingga semakin lama mereka jahat dan tidak mampu mendengar teguran untuk bertobat. Jangan keraskan hati Anda saat firman-Nya menyapa lembut agar Anda bertobat. Penolakan dan pengerasan hati mengakibatkan kekebalan hati nurani yang menyebabkan Anda terus tinggal dalam dosa dan pada akhirnya menuai kebinasaan kekal!

☕ 🍞 Di zaman ini, meskipun Yesus mengadakan begitu banyak mujizat di depan mata mereka, sehingga orang pasti mengira semua itu dapat meyakinkan mereka, namun mereka tetap tidak percaya kepada-Nya, malah justru menentang-Nya. Hal ini bukan sahaja terjadi sekarang, malahan ia terjadi sejak zaman Tuhan Yesus lagi. Penyesatan makin berleluasa. Kebenaran makin dihambat. Manusia makin hari makin melarat rohaninya dan makin jahat. Iblis menggunakan macam-macam cara untuk menghambat kebenaran Injil ini. Dia menghasut, dia menjadi provokator, dia menipu dan macam-macam lagi.

✝️Who will believe?
Apa yang harus kita lakukan? Kita sebagai orang yang percaya kepada-Nya harus terus mengabarkan berita Injil keselamatan ini kepada semua orang. Manusia bebas memilih. Kebenaran atau penipuan. Kegelapan atau terang-Nya yang ajaib. Percaya atau tidak percaya. Setelah mendengar, memahami dan meyakini segala perkataan dan perbuatan Yesus dalam pasal-pasal sebelumnya, orang-orang yang tidak percaya dan bahkan orang yang percaya saat ini, diperhadapkan pilihan, percaya kepada Yesus yang diutus oleh Allah atau tidak percaya. Bila hati nurani kita yakin dan pasti serta percaya kepada Tuhan Yesus, maka tidak ada ruangan untuk anda goyah dan goyang kerana anda sedang berdiri di atas Dasar yang kuat dan teguh.

Tugas kita sekarang adalah untuk mengabarkan Injil keselamatan ini kepada semua orang selagi masih ada kesempatan. Berani memberitakan Injil kerana itu janj-janji Tuhan Yesus yang hidup dan aktif mengubah kehidupan kita. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: