Thursday, January 11, 2018

Revival : Should not abide in darkness

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Should not abide in darkness

John 12:46 (NKJV)  I have come as a light into the world, that whoever believes in Me should not abide in darkness.

Yohanes 12:46 (TB)  Aku telah datang ke dalam dunia sebagai terang, supaya setiap orang yang percaya kepada-Ku, jangan tinggal di dalam kegelapan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #11. Tahukah anda bahawa jika anda percaya kepada Tuhan Yesus, anda berada di dalam terang-Nya yang ajaib? Seseorang yang percaya kepada Tuhan Yesus tidak boleh ada kegelapan di dalamnya jika ada, maka dia belum benar-benar percaya kepada Tuhan Yesus dengan segenap hatinya. Tujuan utama kedatangan Yesus sebagai terang adalah untuk melepaskan mereka yang berada dalam kegelapan. Yesus adalah Terang dunia. Jikalau anda percaya kepada Tuhan Yesus maka terang-Nya harus ada di dalam hidup anda.

☕ 🍞 Semua orang yang memandang Kristus dengan iman akan dipimpin oleh-Nya untuk mengenal Allah, yang telah Kristus nyatakan kepada kita melalui firman dan Roh-Nya. Betapa gelapnya kesukaran, kegelisahan atau ketakutan yang telah kita hadapi sebelum mengenal Tuhan Yesus. Tetapi sekarang kita tidak akan bergumul di dalamnya, kerana pemeliharaan Allah ada bersama kita. Kini, kita sudah diselamatkan dari kegelapan yang tidak berkesudahan itu, yang berlangsung selama-lamanya, yaitu kegelapan pekat tanpa setitik pun cahaya atau pun pengharapan di dalamnya jadi janganlah ada pada kita setitik kegelapan pun. Keadaan bahaya yang mengintai orang-orang yang tidak percaya, yang menjadi peringatan keras supaya mereka tidak terus mengeraskan hati dalam ketidakpercayaan mereka itu dan berbalik kepada jalan yang benar dan melihat Terang-Nya terpancar di dalam hidup mereka.

Janji keselamatan dan pengampunan tidak pernah tertutup bagi setiap orang yang mau datang kepada Kristus. Sesiapapun yang mendengarkan firman Tuhan Yesus harus percaya kepada-Nya. Kehidupan kekal kita terima saat kita bertobat dan percaya kepada-Nya. Lalu, terjadilah perubahan di dalam hidup kita. Perubahan daripada kegelapan kepada terang-Nya yang ajaib yang melingkupi seluruh kehidupan kita. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: