Sunday, January 14, 2018

Revival : My disciples

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang mengajarkan kita untuk mengasihi antara satu sama lain. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : My disciples

John 13:35 (NKJV)  By this all will know that you are My disciples, if you have love for one another.

Yohanes 13:35 (TB)  Dengan demikian semua orang akan tahu, bahwa kamu adalah murid-murid-Ku, yaitu jikalau kamu saling mengasihi.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #14. Tahukah anda bahawa bahawa kita harus saling mengasihi antara satu sama lain? Kasih harus merupakan ciri khas para pengikut Kristus. Kasih agape ini pada dasarnya merupakan kasih yang memberi diri dan berkorban demi kebaikan orang lain. Demikianlah, hubungan antara semua orang percaya harus ditandai oleh kepedulian yang bersedia berkorban demi kebahagiaan tertinggi bagi sesama saudara dalam Kristus. Orang Kristian harus saling menolong di dalam pencobaan, berhati-hati terhadap perasaan dan reputasi satu sama lain serta bersedia menyangkal diri untuk meningkatkan kesejahteraan sesama saudara.

☕ 🍞 Dasar salib adalah kasih Allah bagi umat-Nya. Tanpa kasih Allah maka salib tidak ada. Kita perlu belajar dan mengalami sendiri kasih Allah ini sebelum Tuhan dapat memakai kita menjadi alat anugerah-Nya memperkenalkan Yesus kepada orang lain. Sama seperti Yesus yang rela memberikan nyawa-Nya untuk mengasihi manusia, demikian pula kita rela memberikan waktu, daya, dana kita sebagai wujud kasih kita bagi orang lain. Mengasihi adalah perintah bukan ajakan! Mengasihi orang lain harus berupa perbuatan nyata dan bukan percakapan semata!

Melalui kasih inilah Dia mengenali mereka, dan melalui kasihlah mereka dapat mengenali satu sama lain, dan kerana kasih yang sama pula mereka akan dikenal oleh orang lain. Inilah tanda pengenal bagi keluarga-Nya, sifat atau karakter yang membedakan para murid-murid-Nya itu dari orang lain. Menjadi murid-murid-Nya bukan hanya sekadar melakukan kehendak-NYA tetapi juga kita yang telah mengalami kasih-Nya harus juga menunjukkan kasih-Nya itu kepada mereka yang masih dalam kegelapan kerana kasih Tuhan yang benar dan suci itu dapat menjamah dan memenangkan satu jiwa. Kasih Tuhan dapat mengubah dunia. Kasih Tuhan dapat memulihkan hati yang kecewa. Kita sudah alaminya, bagaimana dengan yang lain? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: