Saturday, January 13, 2018

Revival : Blessed are you

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk melakukan apa sudah kita dengar daripada-Nya. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival :  Blessed are you

John 13:17 (NKJV)  If you know these things, blessed are you if you do them.

Yohanes 13:17 (TB)  Jikalau kamu tahu semua ini, maka berbahagialah kamu, jika kamu melakukannya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #13. Tahukah anda bahawa jika kita telah mengalami dan melihat pekerjaan Tuhan, kita harus juga melakukannya? The Bible says, "obedience is better than sacrifice". Kita telah melihat, mendengar serta mengalami pekerjaan Tuhan di dalam hidup kita, jadi sekarang kita haruslah melakukan pekerjaan-Nya. Apa guna kita pergi sekolah Alkitab jika hanya untuk menambahkan pengetahuan tetapi tidak melakukan apa yang telah kita pelajari? Pendidikan dan pengetahuan itu baik, tetapi kebahagiaan adalah hasil ketaatan! Dalam petikan firman Tuhan ini, Tuhan Yesus bukan berbicara kepada mereka yang tidak percaya yang mau percaya tetapi Dia berbicara kepada mereka yang sudah percaya. Orang-orang yang telah percaya kepada-Nya harus melakukan Amanat Agung-Nya....!

☕ 🍞 Jika kita sudah tahu, maka kita juga harus lakukan. Seperti di dalam pekerjaan kita. Kita telah diberikan tugasan serta tanggungjawab untuk dilaksanakan kerana kita tahu caranya untuk melakukan tugasan itu. Namun, jika tanggungjawab itu sudah diberikan dan kita tahu apa yang harus dilakukan tetapi tidak melakukannya, sia-sia saja itu. Walaupun sungguh bermanfaat bagi kita untuk mengetahui kewajiban kita, namun kita tidak akan berbahagia jika tidak melakukan kewajiban itu. Mengetahui itu penting supaya kita dapat melakukan. Dan oleh sebab itu, pengetahuan yang tidak diterapkan dalam perbuatan hanyalah sia-sia dan tidak berbuah.

Revival happens when you have experienced the power of God in your life and you're compelled to spread the love of God to others. What you have experienced, others too must experience. Bagaimana mereka akan tahu jikalau kita tidak pergi dan khabarkan kepada mereka? Sekarang kita sudah mengenal Tuhan Yesus. Kita sudah menerima janj-janji-Nya tetapi kenapa kita masih tidak bergerak dan tidak berfungsi? Berbahagialah mereka yang sudah mengenali-Nya, dan pergi memperkenalkan Dia. Berbahagialah mereka yang percaya kepada-Nya dan melakukan pekerjaan-Nya. Berbahagialah mereka telah menerima janji-Nya dan hidup oleh janji-Nya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: