Tuesday, December 31, 2019

Revival : Answer to prayer begins with a desire

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Answer to prayer begins with a desire


Luke 11:9-10 (UKJV)  And I say unto you, Ask, and it shall be given you; seek, and all of you shall find; knock, and it shall be opened unto you.
For every one that asks receives; and he that seeks finds; and to him that knocks it shall be opened.

Lukas 11:9-10 (TB)  Oleh karena itu Aku berkata kepadamu: Mintalah, maka akan diberikan kepadamu; carilah, maka kamu akan mendapat; ketoklah, maka pintu akan dibukakan bagimu.
Karena setiap orang yang meminta, menerima dan setiap orang yang mencari, mendapat dan setiap orang yang mengetok, baginya pintu dibukakan.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #365. Tahukah anda bahawa jawaban doa bermula daripada kerinduan yang amat dalam? Setiap orang yang percaya sudah pasti akan berdoa. Sama ada berdoa syafaat atau berdoa harian mereka. Jikalau kita meneliti kembali aspek dan impak doa ini, Firman Tuhan mengatakan bahawa "...Doa orang yang benar, bila dengan yakin didoakan, sangat besar kuasanya." Apabila kamu berdoa 🙏 dengan segenap hatimu, maka kamu akan melihat hasilnya.

☕ 🍞 Tuhan Yesus menjelaskan fungsi doa dan mengapa Ia menghendaki pengikut-Nya berdoa dengan menyebut Bapa. Tuhan Yesus mengumpamakan penyampaian doa seperti orang yang meminta roti kepada sahabatnya waktu larut malam, saat sahabat serta seisi rumahnya sudah tidur. Permintaan itu akan dikabulkan kerana sahabatnya tidak mau diganggu lebih lama. Inilah yang Yesus ingin ajarkan bahawa jika seorang sahabat saja mau memberikan apa yang diminta temannya, kerana permintaan itu mengganggunya, apalagi Bapa di surga. Ia pasti akan menjawab doa para murid Yesus yang gigih dan konsisten. Kita harus berdoa, kerana tujuan terpenting dalam hidup kita tidak dapat dicapai tanpa doa. Apa saja yang terpenting dan yang paling perlu dalam hidup kita? Seperti sebuah perjalanan panjang, kita senantiasa berjalan ke depan. Apakah tujuan hidup kita? Apa yang seharusnya menjadi visi misi utama kita?

Doa adalah menyampaikan keinginan-keinginan kita kepada Allah untuk hal-hal yang sesuai dengan kehendak-Nya, dalam nama Kristus, dengan mengakui dosa-dosa kita dan mengucap syukur atas belas kasihan-Nya. Mintalah apa yang tidak Anda miliki; carilah hal yang tidak kelihatan: ketuklah agar halangan dapat disingkirkan. Tiga kala ini melambangkan isi dari doa yang tekun. Bagaimana dengan anda? Adakah anda berdoa 🤲? Bagaimana cara doa anda? Kita sudah berada di hari yang terakhir untuk tahun ini dan esok kita akan melangkah masuk ke tahun yang baru bersamaan dengan 365 hari yang baru lagi. Marilah kita mengakhiri tahun ini dengan doa dan kesyukuran dan memulai tahun baru dengan penuh doa dan kesyukuran. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: