Sunday, December 1, 2019

Revival : The Door's of life

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The Door's of life


Luke 5:18  Then behold, men brought on a bed a man who was paralyzed, whom they sought to bring in and lay before Him.

Lukas 5:18 (TB)  Lalu datanglah beberapa orang mengusung seorang lumpuh di atas tempat tidur; mereka berusaha membawa dia masuk dan meletakkannya di hadapan Yesus.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #335. Tahukah anda bahawa kita pasti akan melewati pintu-pintu kekecewaan di dalam hidup kita? Iman adalah sesuatu yang dapat anda lihat sebagai tindak balas kepada sesuatu yang tidak dapat anda lihat. Iman adalah Bahan yang diharapkan dan BUKTI kepada perkara yang tidak dilihat. Jadi ia adalah sesuatu yang anda tidak dapat melihat sebagai tindak balas kepada PENGHARAPAN yang anda boleh lihat. Saya sedang mengharapkan sesuatu! Memiliki kepercayaan di dalam Yesus bermaksud tetap bersemangat ketika anda mengharapkan sesuatu daripada-Nya!

☕ 🍞 Satu percakapan di antara 4 orang kawan yang mau menolong seorang kawan mereka. Jumlah 5 orang di dalam cerita ini.

Si Pele : Aduh... Macam mana ini... Tidak boleh masuk sudah ni. Ramai yang duduk di depan pintu.

Si Putut : Adedede... Macam mana oh... Ramai orang pulak yang duduk di depan pintu.

Si Polan : Pintu belakang pun tidak ada. Saya tidak mau patah balik oh. Si Ondu ni sudahlah dia berat, kena angkat lagi. Sudahlah jauh mau balik ni. Macam mana.... 🤔 (sambil berfikir) 

Si Corot : haaa... Saya ada satu idea....
(mereka berempat berbisik bisik kerana tidak mau Si Ondu kedapatan apa yang mereka mau buat)

Apa yang terjadi kemudian adalah suatu hal yang luarbiasa. Pintu 🚪 depan rumah tidak dapat masuk. Pintu belakang rumah pulak tidak ada... Di dalam rumah itu Yesus sedang berkotbah... Si Ondu seorang yang lumpuh....

4 orang kawan ini tidak mau menerima kenyataan yang kecewa itu tetapi Si Ondu sudah terbiasa dengan kekecewaan kerana dia sudah terlantar lumpuh agak lama.

Apa yang terjadi seterusnya? 4 orang kawan ini mengangkat si Ondu ke atas atas rumah dan mereka membongkar atap rumah itu lalu menurunkannya dari situ.

Kita perlukan 4 orang yang begini di dalam hidup kita supaya saat kita tidak terdorong, akan ada mereka yang tetap berdiri bersama kita dan mendorong  untuk terus bangkit dan maju. Mereka mendapati bahawa tidak ada pintu, lalu mereka membuat pintu lain untuk menurunkan si Ondu dari atap kepada Yesus!

There's 4 doors
1. Doors of disappointment - Front door
 Kekecewaan tidak dapat dielakkan. Tetapi bagaimana jika kekecewaan anda boleh dijadikan peluang? Ketahui bahawa, apabila satu pintu ditutup, selalu ada cara lain.

Sometimes we think "this is the door 🚪 God has opened for us" but actually not. Never assume and step into the wrong door 🚪 and destroy your life. The door God has opened, no man can shut. God doesn't promise that when you step into that door everything will be smooth, but He did promised that HE WILL BE WITH YOU till the end.

➡ Every disappointment is an appointment for God to do greater miracle in your life! 

➡ Every disappointment is God's divine appointment for you...! 

2. Doors of Opposition - Paul was saying about opposition in ministry

1 Corinthians 16:9  For a great and effective door has opened to me, and [there are] many adversaries.

The opposition is an opportunity for witnessing greater works and miracles

Di mana ada halangan dan cabaran, di situlah kita akan melihat peluang yang besar untuk menyaksikan kuasa Tuhan bekerja dengan luarbiasa. 

3. Doors of Obedience 
Biar apapun yang terjadi di dalam hidup kita, tetap taat dan setia. Jangan pernah mengundur dan meninggalkan Yesus. 

4. Doors of revelation 
Yohanes 10:9 (TB)  Akulah pintu; barangsiapa masuk melalui Aku, ia akan selamat dan ia akan masuk dan keluar dan menemukan padang rumput.

➡ Di dalam setiap pergumulan hidup kita, Yesus hadir. Lihatlah kepada Tuhan Yesus. See how big is our God in the midst of the storms of our lives. Tuhan Yesus senantiasa menyertai kita, tetapi terkadang kita tidak menyedarinya kerana masalah dan halangan membuta mata kita daripada melihat Tuhan Yesus yang menyertai kita.

Di dalam setiap musim kehidupan kita, Dia ada dan Dia bertindak. Bersandarlah sepenuhnya kepada Tuhan Yesus. Tetap percaya dan lihatlah pekerjaan-Nya yang luarbiasa. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: