Saturday, December 14, 2019

Revival : Tell what great things God has done

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Tell what great things God has done 

Luke 8:39  "Return to your own house, and tell what great things God has done for you." And he went his way and proclaimed throughout the whole city what great things Jesus had done for him.

Lukas 8:39 (TB)  "Pulanglah ke rumahmu dan ceriterakanlah segala sesuatu yang telah diperbuat Allah atasmu." Orang itu pun pergi mengelilingi seluruh kota dan memberitahukan segala apa yang telah diperbuat Yesus atas dirinya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #348. Tahukah anda bahawa kita harus menceritakan pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa kepada semua orang? Respons orang yang telah dibebaskan dari belenggu setan dan dosa ditunjukkan dengan kesediaannya mengikut Yesus. Namun, Yesus memberi tanggung jawab yang lebih besar daripada sekadar menyertai-Nya. Orang itu disuruh-Nya menyaksikan perbuatan Allah bukan di tempat lain tetapi di tempat asalnya sendiri. Dengan mengemban tugas mulia, orang itu pun menjadi saksi perbuatan Yesus atas dirinya di seluruh kota Gerasa.

☕ 🍞 Bangsa kita memerlukan kita. Jikalau kita tidak membawa kabar Injil keselamatan kepada bangsa kita, siapa lagi yang akan pergi? Nak tunggu untuk orang itu dan ini sudah tidak ada masa lagi. Sekiranya kita mau melihat kebangunan rohani terjadi, maka kita harus memainkan peranan penting di dalam pergerakan ini. Kebangunan rohani bermula daripada kita yang telah mengalami perubahan lewat kasih dan kemurahan Tuhan Yesus. Yesus menyuruh lelaki yang baru dilepaskan daripada belenggu setan itu pulang untuk memberitahukan semua hal yang telah diperbuat Allah baginya kepada orang-orang senegerinya, supaya ia dapat menjadi berkat bagi mereka yang selama ini sudah dibebaninya. Adakalanya kita harus menolak kepuasan diri sendiri, bahkan yang menyangkut manfaat dan kenyamanan rohani sekalipun, supaya bisa memperoleh kesempatan untuk melayani jiwa-jiwa lain.

Demikian juga terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973. Mereka tidak mau revival itu hanya di Bario sahaja, tetapi mereka pergi menceritakan pekerjaan Tuhan Yesus yang luarbiasa kepada semua orang. Bahkan mereka sanggup berjalan jauh-jauh hanya untuk melihat jiwa-jiwa lain dijangkau. Kita yang sudah mengalami kasih dan kemurahan Tuhan Yesus, adakah kita terbeban untuk menjangkau suku bangsa kita? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: