Tuesday, December 3, 2019

Revival : A testimony to the unbelievers

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : A Testimony to the unbelievers


Luke 5:30 And their scribes and the Pharisees complained against His disciples, saying, "Why do You eat and drink with tax collectors and sinners?" 

Lukas 5:30 (TB) Orang-orang Farisi dan ahli-ahli Taurat bersungut-sungut kepada murid-murid Yesus, katanya: "Mengapa kamu makan dan minum bersama-sama dengan pemungut cukai dan orang berdosa?"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #337. Tahukah anda bahawa hidup kita harus menjadi satu teladan dan contoh kepada orang lain? Yesus memberikan pedoman untuk bergaul dengan orang yang belum percaya. Pergaulan tersebut hendaknya bukan untuk kesenangan atau persahabatan yang akrab namun untuk berbuat baik kepada mereka dan menunjuk jalan keselamatan kepada mereka. Orang percaya seharusnya tidak berpacaran apalagi menikahi orang yang tidak percaya. Anugerah keselamatan bukan saja mengampuni kita tetapi juga menggerakkan kita menjadi saksi Kristus.

☕ 🍞 Kita memang berada di dunia tetapi kita bukan milik dunia dan kita sepatutnya berbeza dari dunia supaya dunia diubah lewat kehidupan kita. Kita diselamatkan bukan untuk menjadi seperti dunia tetapi untuk mengubah dunia. Berita Injil ini adalah berita yang sungguh luar biasa, yang harus disebarkan oleh semua orang percaya. Betapa banyak orang putus harapan, sesat, merasa diri tak berguna, dibuang bahkan dibenci masyarakat. Merasa gagal, kerana tidak mampu mengejar kesalehan dan kebenaran dengan kekuatan diri sendiri. Mereka mencoba berbuat amal dan kebajikan untuk mencari berkat dan keselamatan dari Allah. Usaha ini seperti menambal baju tua dengan kain baru dan mengisi kantong anggur lama dengan air anggur baru.Perbuatan yang sia-sia dan mustahil. Mereka tidak dapat, tetapi kita ada solusinya. Kita dapat menjadi pembawa perubahan di mana pun Tuhan Yesus telah meletakkan kita. Di situ kita bersinar. Di situ kita menjadi garam yang mengasinkan.

Mengasihi bukan bermaksud menjadi satu dengan dunia dan melayan segala dari dunia ini. We are in the world but not of the world. We show the love of God to the world but not be conform to the world. Kita harus terus memberitakan Yesus dan karya-Nya kepada dunia, apa pun hasilnya entah diterima atau ditolak, yang penting Injil telah berkumandang. We must reflect Jesus to the world. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: