Monday, December 9, 2019

Revival : Jesus has come

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Jesus has come


Luke 7:19  And John, calling two of his disciples to [him,] sent [them] to Jesus, saying, "Are You the Coming One, or do we look for another?"

Lukas 7:19 (TB)  ia memanggil dua orang dari antaranya dan menyuruh mereka bertanya kepada Tuhan: "Engkaukah yang akan datang itu atau haruskah kami menantikan seorang lain?"


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #343. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus telah datang untuk menebus dosa kita? Ragu, mungkin begitulah perasaan Yohanes Pembaptis. Saat itu, ia berada dalam penjara oleh kerana Herodes. Ia telah mendengar kisah pelayanan Yesus yang ajaib. Faktanya, dirinya sebagai pembuka jalan bagi Mesias tetap berada di dalam penjara. Ditambah lagi dengan fakta bahawa Herodes, raja yang lalim itu, tetap bertakhta. Ia sungguh tidak dapat memahami semua ini. Melalui tanda-tanda ajaib yang telah Yesus lakukan, Yesus menyuruh Yohanes untuk percaya.

☕ 🍞 Memang ada masa kita mengalami masa-masa sulit atau saat seolah Allah menolak doa kita. Namun itu bukan berarti bahawa Allah tidak ada atau bahawa Ia tak lagi berkuasa. Maka jangan ragukan kedaulatan Allah dan jangan ragukan kasih-Nya kepada kita, meski kita sedang menderita. Tetaplah bertahan dalam iman, kerana Allah akan memakai semua itu untuk memperkuat iman kita. Yohanes meragukan apakah Yesus adalah Mesias yang dinanti-nantikan Israel. Jika Yesus benar adalah Mesias, mengapa tidak ada pembebasan bagi bangsa Israel yang sedang dijajah oleh Romawi, dan juga bagi dirinya yang sedang dalam penjara? Mengapa yang Yesus lakukan hanya menyembuhkan dan mengusir roh jahat? Keraguan Yohanes ini muncul karena konsep Mesias (yang orang Israel miliki dan dia mengerti) adalah Mesias yang memiliki suatu kekuatan dan kuasa yang luar biasa untuk membebaskan mereka dari penjajahan Romawi. Oleh karena itu Yohanes bertanya kepada Yesus melalui 2 orang muridnya, “Engkaukah yang akan datang itu ataukah kami harus menantikan seorang yang lain?”. Yesus menjawab pertanyaan itu dengan fakta dan kalimat. Secara fakta Yesus sedang menyembuhkan banyak orang dari penyakit, penderitaan dan mengusir roh-roh jahat. Lalu, Yesus mengkalimatkan apa yang sedang Ia perbuat. “buta melihat; lumpuh berjalan; kusta tahir; tuli mendengar; mati dibangkitkan”.

Demikianlah kita juga, terkadang kita meragukan Tuhan Yesus. Terkadang kita meragukan janji-Nya. Apabila kita melewati setiap musim kehidupan ini, ada naik dan turunnya dan di dalam saat saat yang sulit kita mulai meragui janji-Nya, firman-Nya, dan kepribadian-Nya. Saya kongsikan ini kerana saya pun melewati hal yang sama, tetapi puji Tuhan kerana terus menerus diperkuatkan oleh Roh Kudus untuk terus meneruskan perjalanan hidup ini. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: