Thursday, December 5, 2019

Revival : Seeking God's counsel

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Seeking God's counsel

Luke 6:12  Now it came to pass in those days that He went out to the mountain to pray, and continued all night in prayer to God.

Lukas 6:12 (TB)  Pada waktu itu pergilah Yesus ke bukit untuk berdoa dan semalam-malaman Ia berdoa kepada Allah.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #339. Tahukah anda bahawa sebelum kita membuat apa-apa keputusan, kita harus terlebih dahulu mencari wajah-Nya? Berulang-ulang Yesus meluangkan waktu untuk sendirian dengan Bapa-Nya dalam doa, khususnya pada saat-saat hendak mengambil keputusan yang penting. Doa-Nya yang bersungguh-sungguh semalam suntuk itu menghasilkan sesuatu yang luar biasa. Setelah doa semalaman ini, Yesus memilih kedua belas orang untuk menjadi murid-Nya, menyembuhkan banyak orang sakit  dan menyampaikan khotbah-Nya yang paling sering dikutip.

☕ 🍞 Terkadang kita cenderung mengambil langkah yang salah, keputusan yang salah tanpa membawa perkara itu di dalam doa dan menantikan Tuhan berbicara kepada kita. Yesus, sebelum Dia melakukan pelayanan-Nya, Dia berdoa. Mengetahui isi hati Tuhan adalah kunci untuk melakukan kehendak-NYA. Ramai yang mengejar visi misi mereka sendiri daripada melakukan visi misi Tuhan. Ramai yang tidak mengambil masa untuk bersekutu dengan Tuhan dan mendengar 👂 apa yang Dia inginkan kita lakukan. Cara Yesus patut dan harus kita semua contohi. Dalam mengemban misi pelayanan yang luas dan komprehensif, Yesus melibatkan para murid-Nya. Ia mengawali dengan doa semalaman kepada Bapa di Sorga. Yesus tidak sembarangan memilih, tetapi dengan sungguh Ia menggumulkan masing-masing pribadi kepada Bapa di sorga. Pelayanan yang akan diembankan kepada para murid-Nya nanti bukanlah pelayanan yang mudah dan selalu lancar, sebaliknya penuh dengan tantangan dan risiko. Oleh karena itu Ia harus memilih orang yang tepat. Kemudian Ia memilih dan memanggil 12 murid ke dalam misi pelayanan-Nya.

Pelayanan yang disertai kuat kuasa Allah tidak terlepas dari ketekunan dalam doa. Bagi kita, waktu setengah jam itu sudah terasa sangat lama untuk berdoa. Akan tetapi, Kristus semalam-malaman berdoa sendirian di tempat tersembunyi. Doa adalah sangat penting untuk kehidupan kerohanian kita serta di dalam pelayanan yang kita lakukan dan juga untuk keputusan-keputusan yang akan kita ambil. Ia haruslah seiring dan sesuai dengan kehendak Tuhan bagi kehidupan kita. Segala sesuatu haruslah diawali dengan doa! Bagaimana dengan anda? Sudahkah anda berdoa untuk keputusan yang anda mau ambil ini? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: