Monday, December 16, 2019

Revival : Draw Near

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Draw near


Luke 8:44 came from behind and touched the border of His garment. And immediately her flow of blood stopped.

Lukas 8:44 (TB) Ia maju mendekati Yesus dari belakang dan menjamah jumbai jubah-Nya, dan seketika itu juga berhentilah pendarahannya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #350. Tahukah anda bahawa apabila kita mendekati Tuhan Yesus, itu haruslah dengan iman? Wanita yang mengalami pendarahan ini sudah 12 tahun dalam keadaan itu. Dia telah menghabiskan semua yang dia ada hanya untuk berubat tetapi tidak satupun berkesan. Wanita ini menerima kesembuhan, pemulihan dan kebangkitan rohani terjadi di dalam hidupnya. Dia sudah tidak punya apa-apa lagi dan tidak tahu mau buat apa lagi. She came to God in total dependency hoping for a miracle.

☕ 🍞 Di tengah situasi berdesakan di sekitar Yesus, serta ketergesaan-Nya menuju rumah Yairus, perempuan ini menyelinap untuk menjamah jubah Yesus. Imannya tak percuma, sebab hanya dengan menjamah jubah-Nya saja perempuan itu sembuh. Perempuan itu sembuh bukan kerana jubah Yesus, tetapi kerana kuasa Yesus dinyatakan kepadanya. Perempuan itu beriman kepada Yesus, sehinga sakit pendarahannya pun sembuh. Kesembuhan terjadi saat kita mendekati Tuhan. Sekiranya kita may melihat sesuatu pekerjaan Tuhan Yesus yang luarbiasa, maka haruslah kita mendekatkan diri kita kepada Tuhan. Kita harus mendekatkan diri kita kepada Tuhan Yesus dengan iman kita. Kita mudah merasa beriman ketika situasi dan kondisi menjanjikan harapan. Tetapi ketika segala sesuatu yang terjadi di sekitar kita menipiskan harapan, iman seperti benih yang dihimpit oleh semak berduri, dan tak beroleh kesempatan untuk hidup lama. Namun bukan iman semacam itu yang dimiliki perempuan yang sakit itu. Dia memiliki iman yang tidak tergantung pada situasi meskipun kondisi mereka tidak membangkitkan harapan. Saat dia berketetapan untuk mendekati Yesus biarpun ada halangan, dia tahu bahawa hanya Yesus yang dapat menyembuhkan dia dan tidak ada lagi yang lain selain Yesus, imannya makin kuat dan teguh. Semakin dia mendekati Yesus semakin kuat imannya.

Jangan pernah tinggalkan Dia. Mendekatlah kepada Allah, dan Ia akan mendekat kepadamu. Mujizat kita hanya ada di dalam Yesus. Namun demikian janganlah mencari Yesus hanya sekadar untuk mujizat sahaja. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: