Thursday, December 19, 2019

Revival : Feed Them

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Feed them


Luke 9:13  But He said to them, "You give them something to eat." And they said, "We have no more than five loaves and two fish, unless we go and buy food for all these people."

Lukas 9:13 (TB)  Tetapi Ia berkata kepada mereka: "Kamu harus memberi mereka makan!" Mereka menjawab: "Yang ada pada kami tidak lebih dari pada lima roti dan dua ikan, kecuali kalau kami pergi membeli makanan untuk semua orang banyak ini."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #353. Tahukah anda bahawa kita dipertanggungjawabkan untuk menjaga domba-domba-Nya? Panggillan Tuhan ke atas hidup anda bukan satu panggilan yang main-main, kerana apabila Tuhan memanggil anda dan mempercayakan sesuatu pelayanan kepada anda, anda tidak berhak untuk keluar ataupun biarkan begitu saja, ataupun lari dari pelayanan itu. Menjadi gembala sidang bukan satu hal yang main-main. Ia memerlukan sepenuh tumpuan dalam memberikan makanan yang sihat dan benar kepada domba-domba yang Tuhan telah percayakan kepada anda kerana setiap domba itu telah ditebus dengan darah yang mahal.

☕ 🍞 Sebagai pelayan dan hamba Tuhan, haruslah kita memberi makanan rohani yang secukupnya kepada domba-domba yang telah dipercayakan kepada kita supaya mereka tidak tersesat dan mereka makin bertumbuh, berakar dan berhasil di dalam iman mereka. Banyak domba 🐑 terkadang sesat, tidak tau jalan balik, berjalan ke sana ke mari kerana tidak diberi perhatian yang secukupnya. Tanggungjawab kita adalah untuk memberikan makanan rohani yang sihat iaitu menegur, mengajar, memuridkan, serta membentuk karakter kekristenan yang matang di dalam kehidupan mereka. Banyak orang di sekitar kita membutuhkan perhatian, pertolongan, dan bantuan kita. Semakin kita memperhatikan diri sendiri, semakin kita tidak peka pada keperluan sesama. Semakin kita memfokuskan perhatian pada kesulitan dan masalah diri, semakin kita tak ingin mengambil bagian dalam masalah sesama. Perlu belajar dari Tuhan Yesus yang siap sedia dalam segala keadaan, bersama Dia melayani sesama yang memerlukan perhatian, bantuan dan pertolongan. Kita dituntut memberi bukan kerana kita sedang dalam keadaaan berlebihan, tetapi dari apa yang kita miliki dapat dijadikan-Nya berkat bagi orang lain.

Yesus Kristus bukan saja memberikan kesembuhan tubuh jasmani, tetapi juga makanan bagi semua orang yang berserah diri kepada-Nya melalui iman. Ia bukan saja menyembuhkan orang-orang yang memerlukan kesembuhan, bukan saja menyembuhkan penyakit-penyakit jiwa, tetapi juga memberi makan mereka yang memerlukan makanan, menunjang kehidupan rohani, mencukupi keperluan jiwa, dan memenuhi keinginannya. Kristus bukan saja menyediakan diri untuk menyelamatkan jiwa manusia dari kebinasaan kerana penyakit-penyakit jiwa, tetapi juga untuk memberi makanan bergizi bagi jiwa itu sendiri dalam memperoleh hidup kekal dan menguatkannya guna menjalani semua latihan rohani. Bagaimana dengan kita? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: