Saturday, December 28, 2019

Revival : To Inherit Eternal life

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : To Inherit Eternal life


Luke 10:25 (UKJV) And, behold, a certain lawyer stood up, and tempted him, saying, Master, what shall I do to inherit eternal life?

Lukas 10:25 (TB) Pada suatu kali berdirilah seorang ahli Taurat untuk mencobai Yesus, katanya: "Guru, apa yang harus kuperbuat untuk memperoleh hidup yang kekal?"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #362. Tahukah anda bahawa kehidupan kekal adalah untuk semua orang yang percaya kepada Tuhan Yesus? ACBS = Anybody Can Be Saved! Ahli Taurat itu mengajukan pertanyaan yang luar biasa penting kepada Yesus tentang bagaimana orang dapat mewarisi hidup kekal. Sayangnya ia bertanya dengan motivasi yang salah dan praanggapan keliru. Ia bertanya bukan kerana ia sungguh-sungguh sedang menggumuli pertanyaan itu tetapi kerana ia ingin mencobai Yesus. Ia bukannya sedang mencari jawaban sebab ia sudah punya pranggapan bahawa orang dapat mewarisi hidup kekal melalui perbuatan membenarkan diri.

☕🍞 Memiliki hidup yang kekal bukannya bermaksud bahawa kita terus hidup di dunia, kira Immortal lah. Tidak mati-mati, tetapi terus hidup dan tidak dimakan usia. Bukan ini yang dimaksud tetapi hidup kekal bersama Allah Bapa di surga. Untuk memiliki hidup kekal ini, seseorang itu haruslah bertobat dan percaya kepada Tuhan Yesus dn ia tidak berhenti di situ saja. Jawapan Yesus ingin menyadarkan kita bahawa hidup kekal bukan masalah warisan tetapi berkait rapat dengan perhubungan. Faktor intinya bukan perbuatan tetapi kondisi hati. Kasih Allah yang telah mengaruniakan hidup dengan menciptakan manusia dan memberikan hukum-hukum-Nya, patut disambut dengan hati penuh syukur dan kasih di pihak manusia.

Hidup anda telah ditebus sepenuhnya oleh Tuhan Yesus Kristus di kayu salib. Ramai yang biarpun dah mengalami kebangkitan rohani, tetapi masih hidup seperti yang dulu. Ramai yang "memperjudikan" hidup mereka di tangan iblis. Kita diselamatkan dan diberikan hidup yang baru supaya setiap orang yang percaya kepada-Nya beroleh hidup yang kekal. Sebelum akhirnya tahun ini, lihat kembali kepada perhubungan kita dengan Kristus. Adakah kita masih percaya kepada Tuhan Yesus ataupun tidak? Adakah perhubungan kita masih intim dengan Tuhan ataupun tidak? Janganlah menjadi seperti ahli Taurat ini yang bertanya sekadar mau testing Yesus. Kesempatan dn keselamatan yang Tuhan berikan ini bukanlah sekadar mau di testing tetapi harus hidup di dalam ketaatan dan kesetiaan kepada Tuhan dn memiliki perhubungan yang intim dengan Tuhan Yesus. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...? 

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**


No comments: