Wednesday, December 25, 2019

Revival : Joy in serving

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Joy in Serving


Luke 10:17 Then the seventy returned with joy, saying, "Lord, even the demons are subject to us in Your name."

Lukas 10:17 (TB) Kemudian ketujuh puluh murid itu kembali dengan gembira dan berkata: "Tuhan, juga setan-setan takluk kepada kami demi nama-Mu."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #359. Tahukah anda bahawa ada satu sukacita yang luarbiasa apabila kita melayani Tuhan? Ketujuh puluh orang murid yang diutus untuk melayani kemudian kembali kepada Yesus dengan gembira. Meski pun semula Tuhan mengingatkan mereka bahawa mereka akan menghadapi kondisi menakutkan bagaikan anak domba yang berada di tengah-tengah serigala, mereka kembali bukan dengan cerita-cerita yang mengerikan atau menyedihkan. Meskipun tugas yang dibebankan kepada mereka sangat berat dan banyak tantangan, tetapi mereka berhasil menjalaninya karena mengikuti apa yang diperintahkan oleh Yesus. Maka mereka pulang dengan gembira, mereka takjub kerana mereka dapat melakukan berbagai mukjizat.

☕ 🍞 Melayani Allah memang merupakan hak istimewa dan memiliki kuasa Allah untuk mengusir Iblis dapat dianggap sebagai keajaiban. Yesus memang melihat bahawa apa yang telah mereka lakukan merupakan kekalahan Iblis dan digenapinya janji Tuhan, yakni kemenangan Kristus atas kuasa kegelapan. Namun alasan terbesar untuk bersukacita seharusnya adalah kerana kita memiliki hidup yang kekal! Yang utama bukan bersukacita kerana telah mampu mengusir Iblis, tetapi lebih baik bersukacita kerana telah memiliki keselamatan. Keberhasilan para murid juga membuktikan cara Allah Bapa berkarya lewat anak-Nya. Para murid yang Yesus pilih bukan orang-orang pintar atau cerdas di mata dunia. Mereka bahkan sebenarnya tidak di pandang sebelah mata. Namun, justru kehendak Bapalah dalam hikmat-Nya memilih mereka dan memakai mereka untuk mengalahkan musuh-Nya.

Bersukacitalah kerana Tuhan telah memilihmu untuk melayani Dia. Itu suatu anugerah. Anugerah harus direspons dengan syukur dan bukan merasa diri sendiri hebat. Keberhasilan dalam pelayanan harus direspons dengan mengembalikan segala kemuliaan kepada Dia, yang satu-satunya layak menerima hormat dan kemuliaan! Maka, saat kesulitan dan rintangan menghadang langkah pelayanan kita, kita tidak surut dan kecewa, sebaliknya belajar bersandar kepada-Nya dan tekun menantikan Dia menyatakan kuasa-Nya. Bagaimana dengan anda? Ada sukacita di dalam hati anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: