Friday, December 20, 2019

Revival : Ashamed of Christ

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Ashamed of Christ


Luke 9:26  For whoever is ashamed of Me and My words, of him the Son of Man will be ashamed when He comes in His [own] glory, and [in His] Father's, and of the holy angels.

Lukas 9:26 (TB)  Sebab barangsiapa malu karena Aku dan karena perkataan-Ku, Anak Manusia juga akan malu karena orang itu, apabila Ia datang kelak dalam kemuliaan-Nya dan dalam kemuliaan Bapa dan malaikat-malaikat kudus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #354. Tahukah anda bahawa jikalau kita malu mengakui Yesus di khalayak ramai, kita juga akan dimalukan nanti? Sudah berapa lamakah kita menjadi orang percaya? Apakah selama ini kita telah sungguh-sungguh mengenal siapa Yesus, sehingga kita dapat memberikan jawaban yang benar dan tepat ketika orang bertanya tentang Yesus?

☕ 🍞 Malu kerana Yesus berarti merasa malu atau rikuh di hadapan dunia pada saat kita menyatukan diri dengan jalan, nilai dan sasaran hidup yang Yesus ajarkan. Malu kerana Yesus adalah merasa malu kerana Firman-Nya, malu untuk mengakui bahawa Firman itu sepenuhnya diilhami oleh Allah, malu untuk hidup taat kepadanya dan mempertahankannya. Orang seperti itu akan ditolak dan dihukum oleh Kristus. Pengakuan para murid bahawa Yesus adalah merupakan puncak pengalaman mereka bersama Yesus, kerana merupakan awal dari kehidupan iman para murid dengan identitas baru. Pengakuan iman yang kita ucapkan harus senantiasa mengingatkan kita akan identiti kita sebagai Kristian yang harus hidup menurut kehendak-Nya, walaupun harus menentang arus dunia dan keinginan pribadi.

Terkadang kita malu mau mengaku diri kita seorang Kristian di khalayak ramai. Bila orang bertanya tentang iman kepercayaan kita, kita malu-malu mau katakan. Kita malu-malu mau mengakui Yesus di khalayak ramai. Bagaimana kita mau bersaksi sekiranya kita malu mau meninggikan Yesus di khalayak ramai? Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: