Thursday, December 26, 2019

Revival : Soul winning is the ultimate goal

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Soul winning is the ultimate goal.


Luke 10:19-20
19 Behold, I give you the authority to trample on serpents and scorpions, and over all the power of the enemy, and nothing shall by any means hurt you.
20 Nevertheless do not rejoice in this, that the spirits are subject to you, but rather rejoice because your names are written in heaven.

Lukas 10:19-20 (TB)
19 Sesungguhnya Aku telah memberikan kuasa kepada kamu untuk menginjak ular dan kalajengking dan kuasa untuk menahan kekuatan musuh, sehingga tidak ada yang akan membahayakan kamu.
20 Namun demikian janganlah bersukacita karena roh-roh itu takluk kepadamu, tetapi bersukacitalah karena namamu ada terdaftar di sorga.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #360. Tahukah anda bahawa pelayanan Tuhan Yesus semuanya berpusat kepada menyelamatkan jiwa-jiwa? The fact is that people are just looking for a platform to build their name and ministry. Looks like "exalting Jesus" but there's prawn behind the stone.... 😂. Pelayanan bukanlah satu platform untuk membuktikan siapa diri kita, bukan juga satu platform untuk meng-up-kan nama kita. Pelayanan adalah tentang menjangkau jiwa-jiwa dan memuliakan nama Yesus.

☕ 🍞 Orang Kristian memiliki kuasa atas roh-roh jahat kerana Kristus telah mengaruniakan kuasa-Nya atas Iblis kepada kita. Namun bukan kerana kuasa itu tetapi kerana Yesus dan kerana Dia yang memberikan kuasa itu kepada kita. Sekiranya Dia tidak memberikan kuasa, tidak mungkin juga kita dapat mengalah kuasa roh-roh jahat. Para murid-Nya mampu menaklukkan setan-setan dalam nama Yesus. Di balik keberhasilan para murid, Tuhan Yesuslah yang menang. Kemenangan itu diungkap oleh Yesus "Aku melihat Iblis jatuh seperti kilat dari langit.". Itu sebabnya para murid diingatkan untuk tidak membanggakan keberhasilan mereka, melainkan memuliakan Allah yang sudah memilih mereka sebagai milik-Nya, dan yang sekaligus memperlengkapi mereka untuk pelayanan tersebut. Ramai sekarang menggunakan pelayanan sebagai satu platform untuk menjadi terkenal dan dikenali. Salah sudah itu!

Janganlah bersukacita kerana hal ini merupakan penghormatan bagimu dan peneguhan atas pengutusanmu, dan telah menempatkanmu lebih tinggi daripada orang-orang lain. Janganlah berbangga dan  bersukacita kerana hal-hal ini atau terutama kerana hal-hal ini, tetapi bersukacitalah kerana namamu ada terdaftar di sorga, kerana  kamu adalah orang-orang pilihan Allah untuk menerima hidup kekal dan menjadi anak-anak Allah melalui iman." Layanilah Tuhan Yesus dengan segenap hati kita dan muliakanlah di setiap langkah hidup kita. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: