Wednesday, December 4, 2019

Revival : He knows your thoughts

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : He knows your thoughts


Luke 6:8  But He knew their thoughts, and said to the man who had the withered hand, "Arise and stand here." And he arose and stood.

Lukas 6:8 (TB)  Tetapi Ia mengetahui pikiran mereka, lalu berkata kepada orang yang mati tangannya itu: "Bangunlah dan berdirilah di tengah!" Maka bangunlah orang itu dan berdiri.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #338. Tahukah anda bahawa Tuhan tahu apa yang sedang kita fikirkan? Segala sesuatu yang sedang bermain di dalam fikiran kita, semuanya Tuhan Yesus tahu. Tuhan Yesus tahu isi hati kita, tulus dan percaya atau bebal dan penuh kedengkian. Oleh kerana Dia Allah yang berkuasa, tidak seorang pun yang dapat menutupi isi hatinya dari pengetahuan-Nya. Apakah Anda masih menyimpan dosa atau kedengkian dalam hatimu? Tuhan Yesus mengetahui semua pikiran, motivasi, keinginan, dan ketakutan di dalam hati kita, juga kebiasaan dan perilaku lahiriah kita. Dia mengetahui segala sesuatu yang kita lakukan sejak terbit fajar hingga tengah malam. Dalam segala sesuatu yang kita lakukan, Ia mengelilingi kita dengan perhatian dan meletakkan tangan perkenan-Nya di atas kepala kita.

☕ 🍞 "Selidikilah aku, ya Allah, dan kenallah hatiku, ujilah aku dan kenallah pikiran-pikiranku;". Inilah doa yang cocok bagi setiap orang percaya. Bukan saja kita harus membenci ketidakbenaran di dalam dunia, tetapi kita juga harus mengetahui kalau ada sesuatu di dalam diri kita yang mendukakan Allah. Kita harus bersedia meminta Allah menguji kita supaya dapat melanjutkan pekerjaan pengudusan-Nya dalam kita. Jikalau dijumpai sesuatu yang tidak benar, kita harus berbalik daripadanya dalam pertobatan. Perhatikanlah, Yesus Tuhan kita tahu dengan sempurna segala sesuatu yang kita katakan dalam hati kita. Pikiran itu tersembunyi dan munculnya tiba-tiba, tetapi telanjang dan terbuka di hadapan Kristus, Sang Firman yang kekal, dan Ia juga mengetahui pikiran-pikiran kita dari jauh. Pikiran berdosa banyak mengandung kejahatan yang sangat menyinggung Tuhan Yesus. Kerana Dia adalah Sang Penguasa hati, pikiran-pikiran berdosa menyerang hak-Nya dan mengganggu barang kepunyaan-Nya. Oleh sebab itu Ia memperhatikan pikiran-pikiran jahat itu dan sangat tidak senang dengannya. Di dalam pikiran-pikiran jahat itu, terdapat akar kepahitan. Dosa-dosa yang dimulai dan berakhir di dalam hati, walaupun tidak beranjak ke mana-mana, sama saja bahayanya dengan dosa-dosa lain.

Apakah yang sedang bermain di fikiran anda? Janganlah ikut kebiasaan dunia, tetapi biarlah Allah membaharui cara anda berfikir, sehingga anda dapat mengetahui kehendak Allah - iaitu apa yang baik dan yang menyenangkan hati-Nya, serta yang sempurna. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: