Tuesday, December 10, 2019

Revival : Total repentance preceded total restoration

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Total repentance preceded total restoration


Luke 7:48  Then He said to her, "Your sins are forgiven."

Lukas 7:48 (TB)  Lalu Ia berkata kepada perempuan itu: "Dosamu telah diampuni."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #344. Tahukah anda bahawa pertobatan total membawa pemulihan total? Seorang perempuan yang dikenal umum berprofesi sebagai perempuan sundal dianggap berdosa dan sangat tidak layak berada di tengah-tengah orang Farisi. Bahkan orang Farisi tersebut menginginkan agar Yesus memiliki pandangan yang sama. Respons Yesus justru sebaliknya kepada perempuan berdosa yang menghampiri dan meminyaki kaki-Nya dengan minyak wangi yang mahal dan menyeka dengan rambutnya. Yesus melihat bahwa dari sikap dan kesungguhan hatinya, terpancar cinta kasihnya kepada Tuhan dan keinginan untuk meninggalkan dosa-dosanya, bertobat dari kehidupan lamanya.

☕ 🍞 Pertobatan adalah permulaan pemulihan yang memerlukan keterbukaan di hadapan Tuhan Yesus. Perhatikanlah, semakin kita menyatakan penyesalan kita atas dosa lalu bertobat dengan sesungguhnya, mengakui dosa-dosa kita di hadapan Tuhan maka semakin jelas bukti bahawa kita telah mendapatkan pengampunan untuk dosa-dosa kita oleh kerana kasih karunia-Nya. Melalui pengalaman karya anugerah yang diadakan dalam diri kitalah, kita akan memperoleh kepastian tindakan anugerah yang diadakan bagi kita. Betapa besar balasan yang diterima perempuan itu atas jerih payah dan pengorbanannya, ketika ia dipersilakan pergi dengan perkataan Kristus, "Dosamu telah diampuni!" Betapa kata-kata ini akan mencegahnya berbuat dosa kembali! Orang Farisi ini mengundang Yesus sebagai tetamu sahaja, tetapi wanita yang berdosa ini mengundang Yesus sebagai Tuhan dan Penebus dosa-dosanya. Perempuan ini bukan sekadar bertobat dari kata-katanya tetapi dari segi tindakannya juga.

Terkadang kita berfikir bahawa "saya tidak layak menerima pengampunan" sebenarnya perempuan ini pun tidak layak, tidak ada seorang pun yang layak, tetapi oleh kerana kasih karunia-Nya dan kemurahan-Nya kita dilayakkan menerima pengampunan ke atas dosa-dosa kita. Pertobatan total haruslah dengan segenap hati kita dan bukan alang-alang. Tuhan Yesus sanggup memulihkan keadaan jikalau kita terbuka di hadapan-Nya. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: