Sunday, December 15, 2019

Revival : Waiting and Welcoming Jesus

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Waiting and Welcoming Jesus


Luke 8:40  So it was, when Jesus returned, that the multitude welcomed Him, for they were all waiting for Him.

Lukas 8:40 (TB)  Ketika Yesus kembali, orang banyak menyambut Dia sebab mereka semua menanti-nantikan Dia.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #349. Tahukah anda bahawa orang-orang yang menantikan Tuhan pasti akan melihat mujizat yang luarbiasa? Yesus telah diusir oleh orang Gerasa. Mereka sudah bosan terhadap-Nya dan lebih suka terlepas dari-Nya. Namun, setelah Ia menyeberangi danau dan kembali, orang-orang Galilea, pun menyambut Dia, dan menanti-nantikan kedatangan-Nya dengan sepenuh hati. Bila sebagian tidak mau menerima kemurahan hati yang ditawarkan Kristus kepada mereka, maka yang lain akan bersedia. Jika orang Gerasa tidak mau berhimpun, masih ada banyak yang di antara mereka Kristus akan dimuliakan.

☕ 🍞 Orang-orang yang menantikan Tuhan Yesus dengan penuh kesabaran dan terus berpegang teguh kepada janji-Nya pasti akan melihat pekerjaan Tuhan Yesus yang luarbiasa di dalam hidup mereka. Di sini kita dapati dua mujizat yang berjalinan satu sama lain, yakni tentang Yesus yang membangkitkan anak perempuan Yairus dari kematian, dan tentang penyembuhan perempuan yang sakit pendarahan saat Ia sedang berjalan menuju rumah Yairus bersama orang banyak. Where Jesus is, there will be miracles happening. Penantian satu penyeksaan namun penantian itu mengajar kita untuk bersabar dan terus berharap kepada Tuhan Yesus kerana kita mengenal Tuhan Yesus, tetapi the best thing is He knew us 1st. Sebab itu terkadang apa yang kita doakan dan rindukan sangat, sometimes it seems like taking way too long to see, but God is actually working something special for us.   Harapan kita itu seperti sauh yang menjadi pegangan hidup yang kuat dan aman. Iman bukan gerakan yang tak terkontrol atau tak disadari, tetapi merupakan kebulatan hati yang terpaut kepada objek tertentu. Orang Kristian menujukan imannya kepada Yesus Kristus.

Yesus memberi perhatian besar kepada orang-orang yang memiliki iman yang tangguh. Orang-orang yang menantikan Tuhan dan sungguh berharap kepada TUHAN akan mendapat kekuatan baru. Mereka seperti burung rajawali, yang terbang tinggi dengan kekuatan sayapnya. Mereka akan berlari dan tidak lelah; mereka akan berjalan dan tidak menjadi lemah. Apabila anda mengundang Yesus ke dalam hidup anda, anda akan melihat pekerjaan-Nya yang luarbiasa. Ramai yang menantikan Tuhan Yesus, tidak pernah dikecewakan. Bagaimana dengan anda? Adakah anda sedang menantikan suatu jawapan bagi pergumulan anda? Jangan kuatir dan jangan putus asa. Tetap percaya! Yesus pasti menjawab anda. Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: