Wednesday, December 18, 2019

Revival : Jesus accepts those who come to Him

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Jesus accepts those who come to Him


Luke 9:11  But when the multitudes knew [it,] they followed Him; and He received them and spoke to them about the kingdom of God, and healed those who had need of healing.

Lukas 9:11 (TB)  Akan tetapi orang banyak mengetahuinya, lalu mengikuti Dia. Ia menerima mereka dan berkata-kata kepada mereka tentang Kerajaan Allah dan Ia menyembuhkan orang-orang yang memerlukan penyembuhan.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #352. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus tidak menolak sesiapa pun yang datang kepada-Nya? Kita perlu memberi perhatian kepada orang-orang yang kita layani. Bentuk perhatian itu beragam. Selalu berupa kesediaan mendengar, keterbukaan untuk menerima kehadirannya atau ketulusan dalam memberi apa yang orang-orang tersebut perlukan. Yesus memberi contoh yang baik dalam memberi perhatian kepada orang banyak di Betsaida dalam perikop ini. Yesus memberi perhatian khusus kepada murid-murid-Nya, sekembali dari pelayanan dengan memberi waktu dan tempat khusus untuk mendengarkan cerita murid-murid. Seterusnya, Yesus tidak merasa terganggu ketika orang banyak mengikuti-Nya. Ia bahkan melayani mereka dengan memberitakan Injil Kerajaan Allah dan memberi kesembuhan kepada orang sakit.

☕ 🍞 Di dalam firman Tuhan ini, kita mendapatkan pelajaran yang penting yaitu bahawa kita tidak hanya memerlukan kepekaan agar dapat memahami keperluan orang-orang yang kita layani, tetapi juga kepekaan agar dapat memberi perhatian secara tepat kepada orang yang kita layani. Yesus yang telah menyuruh para pelayan-Nya beristirahat, tentunya ingin agar pelayan-pelayan itu sendiri juga beristirahat setelah balik dari pelayanan yang telah dipercayakan kepada mereka. Orang-orang yang bekerja melayani kepentingan umum, perlu sesekali menyendiri, mengambil istirahat bagi tubuh mereka supaya segar kembali, dan juga demi pemulihan pikiran mereka melalui saat teduh agar dapat melayani dengan lebih baik. Namun demikian, orang banyak "mencerobohi" masa istirahat Yesus bersama murid-murid-Nya. Di dalam situasi ini, Yesus tidak menolak mereka, tetapi Dia menerima mereka dan juga melayani keperluan mereka.

Sometimes we as the servants of the Lord Are being stretched to the max in serving the Lord and His people, yet in times like this how to we respond to people who are hungry and thirsty for the truth of God's word? Adakah kita tidak pedulikan keperluan mereka dan terus beristirahat ataupun kita sanggup tinggalkan masa rehat kita untuk melayani keperluan domba-Nya? Sudah tentu jerih payah anda tidak akan sia-sia. Jadilah seperti Yesus yang sanggup memerhatikan keadaan domba-domba-Nya. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: