Friday, December 13, 2019

Revival : Faith in the midst of the storm

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Faith in the midst of the storm

Luke 8:24  And they came to Him and awoke Him, saying, "Master, Master, we are perishing!" Then He arose and rebuked the wind and the raging of the water. And they ceased, and there was a calm.

Lukas 8:24 (TB)  Maka datanglah murid-murid-Nya membangunkan Dia, katanya: "Guru, Guru, kita binasa!" Ia pun bangun, lalu menghardik angin dan air yang mengamuk itu. Dan angin dan air itu pun reda dan danau itu menjadi teduh.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #347. Tahukah anda bahawa iman kita diuji saat kita melewati badai kehidupan? Taufan yang membuat perahu kemasukan air mengakibatkan para murid ketakutan. Yesus bangun dari tidur lalu menghardik angin dan air yang mengamuk itu. Dalam sekejap, angin dan air pun berhenti mengamuk. Tindakan menenangkan air dan angin yang dilakukan oleh Yesus mengejutkan para murid, bahkan lebih mengejutkan dibandingkan taufan itu sendiri. Yesus tidak mengkritik kemampuan para murid dalam berlayar di tengah taufan, tetapi Ia menegur mereka karena kurangnya iman.

☕ 🍞 Bagi pengikut Kristus masa kini pun, iman sama pentingnya. Hanya oleh iman kita diselamatkan dari dosa kita. Di dalam iman pula kita hidup dan apa yang tidak berdasarkan iman adalah dosa. Namun perhatikanlah, iman tidak serta merta membuat kita lepas dari badai kehidupan kerana melalui badai itulah, Tuhan justru ingin melihat iman kita. Ingatlah, tanpa iman tidak mungkin kita menyenangkan hati Allah. Sebagai pengikut-Nya, iman mutlak ada dalam diri kita kerana dari imanlah mengalir ketaatan dan tanpa iman tidak seorang pun dapat menyukakan hati Allah. Yesus menuntut murid-murid-Nya untuk tidak sekadar mengikut kemana Yesus mengajak mereka pergi. Ia menuntut agar murid-murid-Nya tahu siapa pribadi yang mereka ikuti itu dan percaya sepenuhnya kepada-Nya dalam situasi apapun. 

Mengalami krisis dalam hidup adalah saatnya untuk melihat iman kita. Di bawah tekanan situasi, kita dapat tahu sampai di mana iman kita kepada Kristus. Iman memang merupakan masalah mendasar bagi pengikut Kristus kerana tanpa iman, orang tidak mungkin berkenan kepada Allah. Orang-orang yang dengan sepenuh hati menyebut Kristus sebagai Guru, dan dengan iman serta kesungguhan menyebut-Nya Guru mereka, boleh yakin bahawa Ia tidak akan membiarkan mereka binasa. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini..? 

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: