Friday, December 16, 2016

Revival: Draw closer

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk terus mendekat kepada Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Draw closer

Colossians 1:21-22  And you, who once were alienated and enemies in your mind by wicked works, yet now He has reconciled
in the body of His flesh through death, to present you holy, and blameless, and above reproach in His sight-

Kolose 1:21-22 (TB)  Juga kamu yang dahulu hidup jauh dari Allah dan yang memusuhi-Nya dalam hati dan pikiran seperti yang nyata dari perbuatanmu yang jahat,
sekarang diperdamaikan-Nya, di dalam tubuh jasmani Kristus oleh kematian-Nya, untuk menempatkan kamu kudus dan tak bercela dan tak bercacat di hadapan-Nya.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #351. Tahukah anda bahawa setiap hari kita harus lebih mendekat kepada Tuhan? Revival is to draw us closer to God. Sikap  memusuhi Allah dapat pula terjadi di dalam hati kita, yaitu ketika kita memilih untuk melakukan segala sesuatu yang semata-mata sesuai dengan kehendak hati kita sendiri, tanpa peduli apa yang menjadi kehendak hati Allah. Contohnya, adalah ketika kita berusaha mengejar keselamatan menurut cara kita sendiri dan bersikeras menolak Yesus sebagai Tuhan dan Juruselamat, maka pada dasarnya kita juga sedang memusuhi Allah.

1. Draw closer
Yakobus 4:8 (TB)  Mendekatlah kepada Allah, dan Ia akan mendekat kepadamu. Tahirkanlah tanganmu, hai kamu orang-orang berdosa! dan sucikanlah hatimu, hai kamu yang mendua hati!

☕🍞 Mendekatlah kepada Tuhan dengan segenap, keseluruhan hati anda bukan Setengah hati. Tuhan Yesus tidak mendua hati di saat Dia disalibkan jadi mengapakah kita mendua hati dalam mengikuti Tuhan, melayani Tuhan,  melakukan segala sesuatu untuk Tuhan? Apabila anda mendekat kepada Tuhan dengan segenap hati, Tuhan akan mendekat kepada anda. Dahulu kamu jauh daripada Allah, dan memusuhi Dia, kerana perbuatan dan fikiran kamu jahat.

Allah berjanji untuk mendekati semua orang yang berbalik dari dosa, menguduskan hati, dan berseru kepada-Nya dalam pertobatan yang sungguh. Mendekatnya Allah akan mendatangkan kehadiran, kasih karunia, berkat, dan kasih-Nya. Mendekatlah kepada Tuhan dan terimalah kesembuhan anda, kebangkitan rohani anda, keselamatan anda, pemulihan anda. When you reach out to God, God reaches out  to your heart. Di situlah mulanya kebangkitan rohani, pemulihan, perubahan, pembentukan, pembaharuan. A revived life is a life that has the amount of comfort level when you're at the bosom of God. A heart that has the confidence that "I can come to my Daddy anytime and He will not push me away". Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: