Thursday, December 29, 2016

Revival : The Revivalist Creed

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan keyakinan iman kita kepada Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Revivalist Creed

2 Corinthians 3:4 (NKJV)  And we have such trust through Christ toward God.

2 Korintus 3:4 (TB)  Demikianlah besarnya keyakinan kami kepada Allah oleh Kristus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #364. Tahukah anda bahawa sebagai seorang Revivalist, kita harus berpegang kepada ajaran Yesus Kristus dan amanat agung-Nya? Kita, orang-orang yang beriman dan percaya kepada Tuhan Yesus haruslah berpegang teguh pada iman kepercayaan dengan keyakinan yang penuh dan tidak tergoyahkan serta mengambil serius dalam melaksanakan amanat Agung Tuhan.

1. The Revivalist Creed
Ibrani 10:23 (TB)  Marilah kita teguh berpegang pada pengakuan tentang pengharapan kita, sebab Ia, yang menjanjikannya, setia.

Baru-baru ini saya ada menonton filem "Assassin Creed",  dalam cerita ini, kumpulan Assassin ini diberikan satu tanggungjawab yang besar untuk menjaga "Apple of Eden". Apple of Eden ini lebih berharga daripada nyawa mereka sendiri sehinggakan mereka sanggup mati mempertahankan Apple of Eden ini daripada jatuh ke tangan orang jahat. Nah,  itu mungkin sekadar filem sahaja, tetapi memberikan saya satu impak dan cabaran untuk terus melakukan amanat agung-Nya. Why there's no a seriousness in proclaiming the good news and doing the Lord's commissions? Are we willing to do the Lord's commission even if it will cause our life? Jesus gave His all to us,  what are we doing about it?

Adakah kita berketetapan,  bersungguh sungguh melakukan serta menjunjung amanat agung-Nya...? Revival is contagious. Just like a virus it spreads very fast. Siapakah Revivalist itu? Jikalau anda telah dibangkitkan kembali, telah dipulihkan, disembuhkan, dijamah, dikuatkan kembali,  diperbaharui, mengalami transformasi dalam kerohanian anda,  ANDA ITU PARA REVIVALIST...! Tuhan telah memberikan hidup-Nya ganti dosa-dosa kita lalu memberikan amanat agung-Nya kepada kita. Satu mandat yang harus di lakukan. You are the Revivalist, placed amongst the darkness to serve our Lord Jesus Chist, to be the light amongst the darkness and to bring people to His marvellous light. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: