Tuesday, December 27, 2016

Revival : I will give men for you...

Sarapan 🍳 🍉🍆🍇🍈🍐🍑🍄🍎🍏🍌🌭🌮🌯🍝🍖🍕🍗🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan kasih Tuhan kepada kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : I will give men for you...

Isaiah 43:4 (NKJV)  Since you were precious in My sight, You have been honored, And I have loved you; Therefore I will give men for you, And people for your life.

Yesaya 43:4 (TB)  Oleh karena engkau berharga di mata-Ku dan mulia, dan Aku ini mengasihi engkau, maka Aku memberikan manusia sebagai gantimu, dan bangsa-bangsa sebagai ganti nyawamu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #361. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menyediakan seorang Pengganti yang mengambil alih tempat anda di kayu salib? Walaupun. berkali-kali kita telah berdosa kepada Tuhan, tetapi Tuhan tetap mengasihinya. Ini bukan bermaksud bahawa kita boleh terus berdoa!

1. I will give men for you
Markus 8:37 (TB)  Karena apakah yang dapat diberikannya sebagai ganti nyawanya?

☕🍞 Jika anda benar-benar telah merasakan Kasih Tuhan di kayu salib itu, saya percaya anda tidak akan mengambil keselamatan anda dengan sewenang-wenangnya.  Disebabkan ramai yang masih tunggang langgang dengan kesetiaannya serta kesedarannya akan kasih karunia Tuhan, maka mereka berfikir bahawa ".... Ahhh Tuhan itu Maha Pengasih, Dia sudah pasti akan mengampuni dosa saya jika saya mabuk-mabuk sikit atau berjudi,  atau berzinah, atau curang,  Tuhan tidak marah tu..." Wahai saudaraku, berjaga-jagalah dan janganlah anda mensia-siakan kasih karunia yang telah ditunjukkan kepada anda.  Apakah kematian Tuhan Yesus di kayu salib sesuatu perkara yang cincai ka....? Jika kita telah ditebus dengan darah Yesus, adakah hal lain yang membuat kita mempertanyakan kasih Tuhan kepada kita? Dia melakukan semuanya ini karena sebagai ciptaaan-Nya, kita berharga di hadapan-Nya.

Sepatutnya kita yang patut disalibkan kerana dosa-dosa kita.  Tuhan Yesus yang tidak berdosa telah dan sanggup menanggung segala dosa kita dan mati bagi kita semua. Tuhan telah menggantikan kita. Jesus took our place and He was crucified because of us,  because He loved us. Tuhan Yesus telah memberikan kita peluang yang kedua kalinya supaya kita bertobat dan berbalik kepada Tuhan dan beribadah kepada-Nya. Jikalau Tuhan sanggup berbuat demikian, apakah kita tidak sanggup bertobat dan berbalik kepada Tuhan dengan segenap hati kita? Mari kita renungkan bersama. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: