Tuesday, December 13, 2016

Revival: I'm no longer a slave

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menjadikan kita orang-orang yang bebas. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: I'm no longer a slave

Galatians 4:8-9  Fears for the ChurchBut then, indeed, when you did not know God, you served those which by nature are not gods.
But now after you have known God, or rather are known by God, how [is it that] you turn again to the weak and beggarly elements, to which you desire again to be in bondage?

Galatia 4:8-9 (TB)  Dahulu, ketika kamu tidak mengenal Allah, kamu memperhambakan diri kepada allah-allah yang pada hakekatnya bukan Allah.
Tetapi sekarang sesudah kamu mengenal Allah, atau lebih baik, sesudah kamu dikenal Allah, bagaimanakah kamu berbalik lagi kepada roh-roh dunia yang lemah dan miskin dan mau mulai memperhambakan diri lagi kepadanya?

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #348. Tahukah anda bahawa anda bukan lagi hamba kepada dunia? Sebelum bertobat, kita melayani makhluk-makhluk yang pada hakikatnya bukan Allah melainkan berhala. Perilaku semacam itu dapat dipahami, sebab pada saat itu kita tidak mengenal Allah. Kini, kita telah mengenal Dia sebab kita telah juga dikenal oleh Dia, sebagaimana ditunjukkan oleh luapan kasih karunia-Nya terhadap kita. Tidak masuk akal bahawa orang-orang yang telah percaya, mengenal Tuhan dan telah lahir baru, dapat berbalik lagi kepada roh-roh dunia yang lemah dan miskin itu yang berlawanan dengan Injil.

1. I'm no longer a slave
Roma 6:6 (TB)  Karena kita tahu, bahwa manusia lama kita telah turut disalibkan, supaya tubuh dosa kita hilang kuasanya, agar jangan kita menghambakan diri lagi kepada dosa.

☕🍞 Kelahiran Yesus Kristus membawa kemerdekaan kepada kita. Dahulu kita hamba kepada dosa, sekarang kita adalah anak-anak Allah. Janganlah biarkan dosa menguasai hidup kamu yang fana, supaya kamu tidak mengikut keinginan hati yang jahat. Kristen adalah orang yang dibebaskan dari dosa, untuk masuk dalam perhambaan kepada Kristus, menjadi hamba Tuhan bukannya hamba kepada dunia. Kita sekarang bebas, kerana Kristus telah membebaskan kita! Oleh itu pertahankanlah kebebasan kamu dan jangan biarkan diri kamu diperhambakan lagi. It was for freedom that Christ has set us free, no longer to be subject to the yoke of slavery. In this freedom He has given to us, let our hearts begin to respond to His love. This freedom isn't based on your personality type, but IT IS BASED ON THE BLOOD OF JESUS type.

Jesus paid it full at the Cross for your life and redeemed you from sin and slavery. Ramai yang tidak sedar akan kebenaran ini sehingga mereka masih terikat dengan dosa dan menjadi hamba kepada dosa. Revival yang terjadi dalam hidup kita harus menguatkan kita untuk terus berlari menerobosi segala halangan dan kemungkinan dan berkemenangan di atas segala dosa yang merintangi. Revival is victory over sin and slavery. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: