Friday, December 30, 2016

Revival : I am free

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan kemerdekaan daripada perhambaan kepada dosa. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : I am free

2 Corinthians 3:17 (NKJV)  Now the Lord is the Spirit; and where the Spirit of the Lord is, there is liberty.

2 Korintus 3:17 (TB)  Sebab Tuhan adalah Roh; dan di mana ada Roh Allah, di situ ada kemerdekaan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #365. Tahukah anda bahawa Roh Tuhan yang memberikan kita kemerdekaan daripada perhambaan kepada dosa? Kemerdekaan yang datang melalui Kristus pertama-tama dan terutama merupakan pembebasan dari hukuman dan perbudakan dosa dan seluruh kuasa Iblis.  Pembebasan sebenarnya dimulai dengan bersatunya orang percaya dengan Kristus dan penerimaan Roh Kudus. Kemerdekaan yang disediakan oleh Kristus bukanlah kemerdekaan agar orang percaya melakukan apa saja yang mereka inginkan, tetapi untuk melakukan apa yang harus mereka lakukan (Rom 6:18-23). Kemerdekaan rohani sama sekali tidak boleh dipakai untuk menutupi kejahatan atau untuk membenarkan pertengkaran.

1. I am free
Roma 8:2 (TB)  Roh, yang memberi hidup telah memerdekakan kamu dalam Kristus dari hukum dosa dan hukum maut.

☕ 🍞 Prayer brings Revival. Revival brings Repentance. Repentance brings Salvation. Salvation brings freedom in Christ Jesus from sins that entangled us. Adakah anda benar-benar sudah "dimerdekakan"  daripada dunia ini? Kita kata mau berubah, setiap tahun ada azam baru mau berubah, tidak mau minum lagi, tidak mau berjudi lagi, mau berhenti hisap rokok, tetapi apabila tahun baru itu hampir mau ke penghujungnya, tiada perubahan pun.  Saya percaya bahawa Tuhan Yesus telah memerdekakan kita daripada segala belenggu dosa,  namun adakalanya kita sendiri yang pergi balik "melawat" masa silam kita dan terus bergelimpangan dalam masa silam kita itu.

Tuhan Yesus mati di Kayu salib untuk dosa-dosa kita. Tapi, kita menganggap itu perkara biasa saja. Jika kita benar-benar mengerti apakah ertinya pengorbanan Yesus di kayu salib itu,  tidak mungkin kita akan masih mau bermain main dengan dosa.  Yesus telah membebaskan kita dari segala ikatan dosa. Anda telah bebas daripada kemabukan,  perjudian, curang,  penzinaan, dan macam-macam lagi,  jadi janganlah kita masih mau menjadi hamba kepada semua ikatan itu. Apakah anda masih menyalahgunakan kemerdekaan itu untuk menyelubungi kejahatan-kejahatan anda? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: