Thursday, December 8, 2016

Revival: Not afraid to step out

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk terus maju. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Not afraid to step out.

Matthew 14:30  But when he saw that the wind [was] boisterous, he was afraid; and beginning to sink he cried out, saying, "Lord, save me! "

Matius 14:30 (TB)  Tetapi ketika dirasanya tiupan angin, takutlah ia dan mulai tenggelam lalu berteriak: "Tuhan, tolonglah aku!"

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #343. Tahukah anda bahawa Revival terjadi apabila anda berani untuk bangkit dan mula berjalan? Are we willing to step out from our comfort zone? Are we willing to arise and begin to walk? To experience revival, we must step out of the box of impossibilities and see the God of possibilities in action. Selagi kita "terkurung" dalam kotak itu kerana takut mau keluar, takut mau bangkit, takut mau berjalan,  maka kita tidak akan pernah mengalami kebangkitan rohani.

1. Not afraid to step out
Matius 14:29 (TB)  Kata Yesus: "Datanglah!" Maka Petrus turun dari perahu dan berjalan di atas air mendapatkan Yesus.

☕🍞 Revival means to step out. God is asking us to step out from our box of impossibilities, our box of comfort zone, our box of doubt and sin. Mujizat terjadi saat anda berani melangkah keluar dari kotak zon keselesaan anda. Yesus mengatakan angkatlah tilammu dan BERJALANLAH. Jika kita tidak berjalan, mana mungkin kita dapat melihat mujizat Tuhan? Tuhan sedang mengundang anda untuk berjalan di atas air dan bukannya terus tenggelam dalam air. Pada mulanya Petrus berani berjalan di atas air dan kemudian dia melihat keadaan sekelilingnya, lalu ketakutan dan dia tenggelam.

Iman yang teguh memampukan kita untuk melangkah keluar daripada zon keselesaan kita. Apakah iman anda sebutir peluru yang dapat menembusi segala keraguan, segala kekecewaan, segala situasi anda...? Janganlah terus tenggelam di lautan keselesaan anda sehingga anda tidak dapat bangkit kembali. Pergunakanlah waktu yang ada untuk berjalan di atas air dan bukannya terus tenggelam. Apakah respon anda hari ini... ?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: